חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות מוניציפאליות 2018 >>

בואו ונרים כוסית לכבוד 400 חולמים

 

בינינו, מי זוכר את המקום הרביעי באח הגדול שנגמר השבוע או בתחרות זריקת כידון של אולימפיאדת טנריף בשנת חרט”ט. זוכרים את הזהב, וקצת את הכסף והארד שמקבלים בכל זאת חשיפה ששווה כסף, היתר נאדה. אז הלכתי לראות את את מי שחולם לתפוס את מקומות 4 ומעלה במועצת העיר, מנסים לתפוס רגע אחד של תהילה,  יותר מזה, לא יהיה להם עד ליל הרמת הכוסיות הבאה בעוד 5 שנים, אז ניתן להם להנות מ 120 דקות תהילה

 

מתוך כ 400 מועמדים המתמודדים על אחד מ 19 הכיסאות שבמועצת העיר, רק 19 יזכו ליותר רגעי תהילה  במהלך 5 השנים הקרובות מעבר לדקות התהילה של ליל הרמת כוסיות השמפניה  ש- 4 מהם נערכו הערב , ואם נדייק, רק 3 מתוך ה 19 יזכו ממש ממש, ראש העיר, 2 הסגנים בשכר. כל היתר, סביר להניח שלא יהיו פחות ניצבים מאלה של היום.

סוף דבר, הפרחים ל- 16 מתוך  19  חברי המועצה שלמעט הנעת שריר הזרוע (נתח מס 8 באטליז), מס’ פעמים אחת לחודש, ממתינות להם 5 שנות חילופי דמוי בדיחות ובדיחות לאיד ובדיחות לאיד איד. לעומתם המשכורת ילכו לשני חכמים שישמשו כסגנים בשכר, והכתר לראיס שימשיך לשלוט ביד רמה, ולא משנה מי יחליף למשל את רן ליסטמן (דמות ספרותית דמיונית), שאולי אף הוא ינטוש את הספינה החדשה חודשיים לפני הבחירות כאקט של דמוי מקארתיזם. בחיי, אין כבר במי להאמין.  ברגע האחרון, כך מודיעים לי באוזניה, השני נשאר מחוץ לספינה. עם ישראל ניצל.

 

בן סעדון: כבר לא בקאנטרי

אז מה היה לנו הערב, הסיפתח של לילות הרמת הכוסיות הארוכות: הראשון היה של סגן ראש העיר אילן בן סעדון, שלעאזאל איני לא מצליח אף פעם להשחיל בין מילות שמו גם את היאיר.  אולי בגלל היאיר ההוא? מה פתאום...

           בן סעדון וחרמוני שלא הפסיק לפרגן. (צילום מדף הפייסבוק של בן סעדון)

בכל אופן, אילן שהקדים ל 19.30, קיים הרמת כוסיות בעינן אחרי שנרגע מנטישת חבריו, כשאחד מהם, ממש מסכן, טרח, כך אומרות השמועות, לקחת עימו את המנדט עימו. חבר או לא חבר... בקיצור, איך שכני מ"קווים"  אמר... חברים יש רק ב"קווים", והיום עם עומס התלונות עליה שהמחשב שלי קורס מהם, גם "קווים" כבר לא משהו. סליחה שאני מערבב דברים אבל לפחות הכל קשור לתחבורה.

אז מוקדם אמרתי, עד שאפילו אני ששהיתי מחוץ לעיר, לא הספקתי להגיע לשם. אומרים שהיה שם שמח  ואלפים  הגיעו עפ"י דיווחי הפייסבוק. ומאחר שסגן או לא סגן. התואר מחייב. לכן אגב, גם בחרו באולם עינן ולא ברחבת קומה 2 בקאנטרי כמו לפני 5 שנים. מתקדמים. לבריאות.

 

הנוער לשלטון

ומשם למועדון הג’ימס, שם התכנסו מאות תושבים להרים כוס בירה למען הינוקא אלעד שמעונוביץ, רובם צעירים אבל היו גם כאלה שהגיע עם הבן ואפילו הנכד. הדור הבא אמרנו? בסוף הדור היום והדור שחלף עוד יתנו לו את השני במועצה. לך תדע. אבל כמו שבן דודי ממגדלי דמרי היה אומר: "בואו נחכה, טורקי טורקי".

                             עדי בן אברהם. ובמקום השני...  צילום: קובי כהן אור

היה כיף, כי מצבור כזה של יפים והכי חשוב יפות, לא ניראה מאז .. נו בטח ככה זה שם כל לילה, פשוט אני הוא שלא מגיע. בירה היתה חופשית, לא בדיוק כי אחר כך, שניה לפני שאמרתי כל הכבוד, התברר שהחבר שלי מנו שילם עבורי. נו, לאלעד שמעונוביץ סיעה צעירה, מאיפה יבוא כסף.

בקיצור, מה צריך יותר הבנאדם: מוסיקה טובה, כוס בירה ביד, יפות  עוברות ושבות  במיטב מחלצותיהן, והרבה אנרגיה וחשמל באוויר. האם זה אומר משהו על הסיכויים של אלעד? תביטו על עדי מן שבמקום השני ועל העינים של אלעד בתמונה. המבט אומר הכל.

 

מויש ביחד עם כולם

הבירה שלא שאלתי כמה עלתה למנו ידידי, איימה להפריע להמשך הערב, אז החלטנו שזה הזמן לשבור כיוון ובעזרת מר וויז, הצלחנו בקושי למצוא את אשתו של עמיר פרץ, זו שנקראה ע"ש רחוב אחלמה בקייזר או אם תרצו, אבני חן. כאן למי שלא יודע, התקיימה הרמת הכוסית של מויש לוי וסיעתו , שחר עושים חינוך, שמכהן בחצי הקדנציה האחרונה כסגנו של ביבס 

בכניסה לבית וי"צו, הצבעים כתום סגול של יח"ד שולטים, נערות צעירות תוססת שעתידן גם בשווק או פוליטיקה מובטח, מנסות להכריח אותך בנועם להישבע במזוזה שאתה תצביע רק למויש.. ברוררר. לא, לא אני, אני מדבר על מנו חברי שבמו עיני מילא טופס הרשמה לתנועתו של מויש, אותו מנו שרק לפני זמן קצר נשבע בדודה של סבתו מצד ימין שהוא מצביע רק... עזבו, למה להלשין.

                                                     מרגיש ביחד. מויש

החבר’ה, והיו שם להערכתי מאות לא מעט, כמו שמויש אוהב לאמר, הם חתך של כל עם ישראל. טוב, לא נגזים, הכוונה למקטע החילוני הצמא עבור ילדיו למעט יהדות ללא כפייה נוסח בנט, ולדתיים לייט בעלי אורנטציה חילונית חלקית שממש  לא יהססו להגיד לך שבת שלום ולעצור לשיחת חולין כשאתה בדיוק מגלגל על האש קבבים בגינה.

והקהל מין הסתם. מבוגרים ומבוגרים פחות, אבל בעיקר צעירים ובעיקר הורים לילדים שנמצאים בטווח הגילאים הנכון, קרי 3-18. הקהל לא רועש מנומס (קצת יותר מידי?!), חייכני ועם סבר פנים מאירות, כשהנשים לבושות ללא דופי (טוב, לא חוכמה, זה חזר ויחזור בכל מקום שהיינו).

אחרי שאמרנו הי הי, הרבצנו כמה תמונות, קיבלנו נר במתנה, אמרנו בי בי ויצאנו עם דר’ וויז לתחנה הבאה, לא פחות מסובכת ומורכבת... בבוכמן.

 

ומי בא... בנט!

כאן באנו לראות האם חתך האורחים  שהיה כאן לפני שנים בהרמת הכוסית של חרל"פ, דומה במשהו לקהל היום. אז לא ממש!  ניראה שתנועת המפד"ל לשעבר מתפתחת במודיעין כמעו באותו קצב ותנועה כמו זו הארצית. רוצים דוגמא? חרל"פ הלך ועמיעד טאוב הצעיר והנמרץ במקומו. עוד סימן? בבקשה, שר החינוך נפתלי בנט היה פה וגם נשאר ואפילו החלפנו שיחון קצרצר בן 16 שניות על שמאלנות, יהדות ואזרחות. בחור נחמד מלא כריזמה, חיוך שובה לב (ומסוכן) רק שיעזוב את המנהיגות למנהיג פחות תזזיתי ויקח איתו את הגב’ שקד. ביבי, בענין זה אך רק בזה, אני איתך עד הסוף!

                                                   עמיעד בנאום חוצב לבבות

האוכלוסיה, דתית לאומית מובהקת עם נופך פה ושם מתנחלי (בעיקר אורחים מחוץ לעיר), חובשי כיפות בגודל חצי שקל, ואפילו האגף החרדי סטייל חב"ד, שלח נציגות בדמות הרב סלונים הצנוע . איש יקר עם לב ענק, רק שיעזוב את החזרה בתשובה. זה מעצבן, מאוד מעצבן דוקא בגלל שהכל נעשה מתוך אמונה טהורה ובמאור פנים ושאר חארטות. אבל... כבנאדם, חבל"ז, פשוט משכמו ומעלה.

וכמעט שכחתי, דתיים או לא, אבל כאן הנשים שברו שיאים בתחרות הבגד היפה, והתסרוקות האחרונות במגזר.

                                    בנט מסביר לעמיעד איך לא הולכים לאופוזיציה

טוב, בנט יצא מחדרו עם עמיעד טאוב, ועמיעד פצח בנאום שאני לא יוודע איך להגדירו, אחרת אצטרך לתפוס צד ולהגיב, אבל בגדול.. הבחור יודע לנאום. האם אלבז ובוחניק צריכים לדאוג? בוחניק החרדי בתחפושת עממית לא ידאג כי יתכן מאד והוא לא יהיה  כלל במועצת העיר, (בתרגום שלי, אינשאללה). לעומתו אלבז לא צריך לדאוג כי עמיעד כמעט נעול שהוא לא יהיה באופוזיציה ("באתי לעבוד") , ואל תקשיבו לאמרות בנוסח: "לא נחזיק בכיסא ) בכח". הכיסא מת מצחוק...

תמו הנאומים ויצאנו, ואז התברר לדאבוני  שדווקא בשכונה שאיני מוצא בה את ידי ורגלי, ועוד בחושך, הוויז נאלם דום.. אחרי 7 שמיניות בהם התגברתי על הבושה לשאול עוברים ושבים היכן הכיוון לקניון עזריאלי, בסוף  נסעתי לפי הכוונת מאן דהוא לא מקומי שהתברר שהוא התכון בכלל לקניון עזריאלי בת"א וכך מצאתי את עצמי בשדרות מנחם בגין וכמעט חותך ללטרון. סוף טוב הכל טוב, ועכשיו למנה העיקרית, להרמת הכוסית של הראיס, קרי ראש העיר מחר, יום רביעי, שם תוצג רשימת ה 19 של ראש העיר, ולא אגלה לכם חצי דבר ממנה מלבד זה שתכוננו ליפול מהכיסא כשתשמעו מה גילו של מקום 19. ביבס או לא ביבס, מה שתגידו אבל חוש הומור יש לראש העיר שלנו, 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים