חיפוש

 

 
לדף הבית >>     אבי אלבז >>

הצעה לסדר – הנחות ללא התניות בתשלומי ארנונה לכל האזרחים הוותיקים בעיר

 

אבי אלבז פונה לחיים ביבס ומבקש: ”העירייה חייבת לבטל את התניית גובה ההכנסות של האזרחים הוותיקים בעיר”.

 

 

אל: מר חיים ביבס ראש עיריית מודיעין       

א.נ,   

הצעה לסדר – הנחות ללא התניות בתשלומי ארנונה לכל האזרחים הוותיקים בעיר

  1. צו הארנונה של עיריית מודיעין-מכבים-רעות לשנת 2022, קובע שתינתן הנחה בשיעור של 25-30% לאזרחים וותיקים שאינם עובדים, עבור 100 מ"ר הראשונים של הדירה/בית, אך ההנחה לא תינתן לאזרחים וותיקים שגובה הכנסותיהם מכל מקור שהוא הוא גבוה מפי 1.5 מהשכר הממוצע במשק.
  2. התייחסות העירייה אל הכנסות כל האזרחים הוותיקים שאינם עובדים, שאין להם אפשרויות להגדלת הכנסותיהם כמו אזרחים שעובדים, חייבת להיות בראייה של תושבים שעבדו קשה במשך עשרות שנים, וחסכו כל ימיהם לעת זקנה, במטרה להמשיך ולחיות ברמת חיים סבירה, ולכן ההנחה לעיל, חייבת לכלול את כל האזרחים הוותיקים בעיר.
  3. יש במדינת ישראל רשויות רבות, ובהן עיריית ת"א, עיריית ראשל"צ, עיריית כ"ס, עיריית רעננה ועוד, שמכבדות ומוקירות את תושביהן האזרחים הוותיקים, ואינן מתנות את מתן ההנחות בארנונה לאזרחים הוותיקים בהכנסות כלשהן, אלא נותנות הנחה גורפת של 25% לכל האזרחים הוותיקים תושבי הערים, ללא קשר לגובה הכנסותיהם.  
  4. מסמך "תצהיר ההכנסות" (דרישות למידע על הכנסות אחרות, שכר דירה, תדפיס בנק וכו’), שכל אזרח וותיק במודיעין-מכבים-רעות נדרש למלא בכדי לקבל את ההנחה, הוא חטטני, מיותר, מבזה ופוגע בצנעת הפרט.
  5. האזרחים הוותיקים בעיר אינם "פרה חולבת" של העירייה, כולם זכאים למלוא ההנחות המגיעות להם.
  1. אם תהיה לעירייה בעיה עם ירידה מסוימת בהכנסות בגלל הנחות לכל האזרחים הוותיקים בעיר, העירייה יודעת היטב איך לבטל או לצמצם סעיפי הוצאות מיותרות בכדי לאזן את התקציב.
  2. רשות מקומית שמכבדת ומוקירה באמת את האזרחים הוותיקים, חייבת לכבד ולהוקיר את האזרחים הוותיקים במעשים ולא רק בדיבורי סרק.
  3. לכן, העירייה חייבת לבטל את התניית גובה ההכנסות של האזרחים הוותיקים בעיר, ולתת לכל האזרחים הוותיקים בעיר שאינם עובדים וללא יוצא מהכלל, הנחה של 25-30% מהארנונה עבור 100 מ"ר הראשונים של הדירה/בית.

לאור האמור לעיל, להלן הצעתנו לסדר:

מועצת העיר מחליטה לבטל את התניית גובה ההכנסות של האזרחים הוותיקים בעיר, ולתת לכל האזרחים הוותיקים בעיר שאינם עובדים וללא יוצא מהכלל, הנחה של 25-30% מהארנונה עבור 100 מ"ר הראשונים של הדירה/בית.

נבקש להעלות את הצעתנו לסדר לדיון בישיבה הקרובה של מועצת העיר.

 

בברכה,
אבי אלבז

חבר מועצת העיר

מודיעין-מכבים-רעות

יו"ר האופוזיציה

יו"ר וועדת ביקורת    יו"ר סיעת מודיעין חופשית      

 

 

 

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים