חיפוש

 

 
לדף הבית >>     סתיו כהן, דיני משפחה ונזקי גוף, אשקלון >>

מהי מחלת מקצוע או מיקרוטראומה

 

כותבת המאמר הינה עורכת דין המומחית בדיני משפחה ונזקי גוף. קיימים שלושה סוגים של פגיעות המוגדרות כתאונות עבודה: פגיעה בעבודה עצמה או בדרך אליה, מחלות מקצוע ומיקרוטראומה. בטור זה נפרט על הקשר בין פגיעות אלו לאובדן כושר עבודה וזכאות לקצבה מביטוח לאומי

 

ביטוח לאומי

מחלות מקצוע/מיקרוטראומה הם שני סוגים שונים והשוני העיקרי ביניהם הוא הגורם והרקע לפגיעה. פגיעה מסוג מיקרוטראומה אינה קיימת בחקיקה והיא גובשה בפסקי דין שונים של בית המשפט. פגיעת עבודה מסוג מיקרוטראומה תוגדר כנזק גופני הנגרם כתוצאה מביצוע פעולות חזרתיות ומתמשכות במהלך העבודה אשר הובילו לפגיעה פיזית בעובד. לדוגמא: עובדת אריזה סובלת מפגיעה בשורש כף היד. בעוד מחלת מקצוע היא מצב שבו התפתחה אצל העובד מחלה עקב תנאי העבודה. לדוגמא: פגיעה בשמיעה אצל עובדים החשופים לרעש רב בעבודתם.

דוגמאות למחלות מקצוע / מיקרוטראומה 

מחלות המקצוע הן רשימה של מחלות המופיעות בחוק לביטוח לאומי. כאשר אדם לוקה באחת או יותר מהן ובמידה והמחלה תוכר ככזו שנגרמה עקב תנאי עבודות ובהינתן שאכן ימצא קשר סיבתי בין המחלה לבין תנאי העבודה הפגיעה תחשב למחלת מקצוע. להלן כמה דוגמאות למחלות מקצוע מוכרות: הרעלות הכרוכות בחשיפה לחומרים, כגון: כרום, זרחן, פחמן ועוד, מחלות עור הנגרמות עקב חשיפה לחומרים שונים, נזק בשמיעה, לרבות טנטון, מחלות הנגרמות עקב חשיפה לנסורת ופסולת עץ, סרטן ריאה במקרים מסוימים של חשיפה לאבק סיבי אסבסט.

פגיעת מיקרוטראומה מהווה מעין מצב ביניים בין תאונת עבודה לבין מחלת מקצוע. אחת מהדוגמאות למקרה שהוכר כמיקרוטראומה הוא קלדניות שהוכרו כסובלות מתסמונת התעלה הקרפלית עקב ביצוע פעולה חוזרת ונשנית עם שורשי כף היד שלהן בזמן ההקלדה. במידה ואתם חושדים שאתם סובלים מחלות מקצוע/מיקרוטראומה הגעתם למקום הנכון.

זכאות במקרה של מחלות מקצוע או פגיעת מיקרוטראומה

אדם שלקה והוכר כנפגע במחלת מקצוע יזכה לקבלת טיפולים רפואיים עבור הטיפול במחלה ללא תשלום ומענק חד פעמי או קצבה בהתאם לגובה אחוזי הנכות ומידת הפגיעה. בנוסף, בני משפחתם של עובדים שנפטרו עקב מחלת יהיו זכאים לקצבה קבועה. במקרים בהם הוכח כי עובד נפגע במסגרת המיקרוטראומה והוכר על ידי ביטוח לאומי ישנה אפשרות לתבוע גם כן את המעביד ברשלנות, במידה ורשלנותו היא זו שגרמה לעובד לחלות.
במקרה של פגיעה מחלות מקצוע/מיקרוטראומה מומלץ להתייעץ עם משרדה של עורכת הדין סתיו כהן, לצורך בירור הזכויות ופתיחה בהליך על מנת לקבל את הפיצוי המקסימלי בגין הפגיעה.



יש לכם עוד שאלות לדיני משפחה ונזקי גוף, עו”ד סתיו כהן? כנסו!

054-7745264 stavadv@gmail.com

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים