חיפוש

 

 
לדף הבית >>     לוסי רבין, נטורופתיה - תזונה טבעית, אשדוד >>

נטורופתיה, תזונה טבעית: מהי תזונה מתועשת

 

 נטורופתיה - תזונה טבעית: כותבת המאמר הינה לוסי רבין מאשדוד, נטורפתית ומומחית בתזונה טבעית. מה כדאי לדעת על נושא זה? טור זה נועד לעשות לכם סדר...

 

בואו נעשה סדר, תזונה מתועשת היא לא תזונה מהונדסת.

אישית אני נגד תזונה מתועשת כדרך חיים. תזונה מתועשת ברור לנו שהיא אחראית ללא מעט חולי ב50 שנים אחרונות. לדוג’ כל הקשור לסוכרת, מחלות לב, דלקתיות והשמנה קשור באופן יישיר לתזונה מתועשת.

(לוסי רבין מאמנת הוליסטית לאורח חיים בריא. mcity)

אבל מה אם תזונה מהונדסת?

מה אנחנו יודעים?

 האמת לדעתי עדיין לא הרבה... אני עדיין בספקות... כי אני מעדיפה תזונה טבעית כמה שיותר... נראה לי שהגוף שלנו בנוי לתזונה טבעית ולא מהונדסת.

אבל, אלה הנתונים:

תזונה מהונדסת מתייחסת למזונות שעברו שינוי גנטי או הנדסה ביוטכנולוגית על מנת לשפר את האיכות התזונתית, העמידות למחלות, והיכולת לגדול בתנאים קשים. יש מספר היבטים חשובים לתזונה מהונדסת:

שיפור הערך התזונתי: מדענים יכולים לשנות את תכולת הוויטמינים, המינרלים והחלבונים במזונות כדי להפוך אותם לבריאים יותר. לדוגמה, האורז הזהוב (Golden Rice) שפותח כדי להכיל יותר ויטמין A, על מנת להילחם בחסרים תזונתיים במדינות מתפתחות.

עמידות למחלות ומזיקים: צמחים מהונדסים גנטית יכולים להיות עמידים יותר למזיקים ולמחלות, דבר שמפחית את הצורך בשימוש בכימיקלים כמו קוטלי מזיקים וקוטלי עשבים.

עמידות לתנאים סביבתיים קשים: מזונות מהונדסים יכולים לגדול בתנאים קשים כגון בצורת, מליחות גבוהה וטמפרטורות קיצוניות, דבר שמסייע לגדל מזון באזורים שבהם תנאי הגידול קשים יותר.

יעילות גבוהה יותר: צמחים מהונדסים יכולים להיות יעילים יותר בניצול משאבים כגון מים ודשנים, דבר שמפחית את ההשפעה הסביבתית של החקלאות.

עם זאת, קיימים גם חששות לגבי תזונה מהונדסת:

בטיחות בריאותית: ישנם אנשים המודאגים לגבי ההשפעות הבריאותיות האפשריות של מזונות מהונדסים גנטית על האדם, למרות שהרוב המכריע של המחקרים מצא שאין סכנות בריאותיות מיוחדות.

השפעה סביבתית: יש חששות לגבי השפעות אפשריות על המגוון הביולוגי, כגון פגיעה באורגניזמים שאינם מזיקים או התפתחות של עשבים עמידים לקוטלי עשבים.

(לוסי רבין-מדריך במתנה. mcity)

סוגיות אתיות וכלכליות: ישנם דיונים לגבי השליטה על פיתוח ושימוש בטכנולוגיות של הנדסה גנטית על ידי חברות גדולות והשפעתן על חקלאים קטנים ומקומיים.

בסופו של דבר, תזונה מהונדסת מציעה יתרונות פוטנציאליים רבים, אך יש לבחון ולהתמודד עם החששות והאתגרים הנלווים על מנת להבטיח שהטכנולוגיות האלו יועילו בצורה בטוחה ובר קיימא.

יש לכם עוד שאלות ללוסי רבין, נטורופתיה - תזונה טבעית? כנסו!

0585430092 המיניסייט שלי

דברו איתנו ב whatsapp   
רוצים עוד פרטים? כנסו!

 

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים