חיפוש

 

 
לדף הבית >>     יהורם גלילי >>

”אף טיפול לא יניב את התוצאה הרצויה ללא דיאגנוזה מדויקת”

 

חני הרשקו, מומחית לפתרון בעיות עור והבעלים של חני קוסמטיקה בקריית מלאכי, מגלה כיצד הכלים שלה כתזונאית וכמטפלת הוליסטית הופכים את הטיפול לאורח חיים בריא

 

חני הרשקו, קוסמטיקאית מזה 40 שנה המוכרת בכינוי ״הרנטגן של העור״, מומחית לפתרון בעיות עור והבעלים של חני קוסמטיקה, מרכז אסתטיקה בקריית מלאכי, שאותו ניהלה מעל 35 שנה – עד שהכניסה  כשותפה בעסק את בתה רון לוי העובדת איתה מגיל 16 וכיום עוסקת ביעוץ אסטרטגי, שיווק וקידום של המרכז.

הכלים שבידיה של חני כתזונאית וכמטפלת הוליסטית מדייקים את הטיפול והופכים את הטיפול לאורח חיים בריא שניכר כמובן גם על העור. גם עולמות הרוח נכנסים בטיפול בשילוב של ידע בנומרולוגיה, צ’אקרות הגוף, פרחי באך, רייקי, עיסוי רפואי ומגוון שיטות טיפול.

המטופלות וצוות הקוסמטיקאיות המיומן של המרכז קוראות לחני "רנטגן מהלך". עם המבט החודר והשאלות הנוקבות תוך מספר דקות היא יורדת לשורש העניין ומספקת תמונת מצב מלאה על העור: היא יודעת מי אכל ומי לא (ואיך זה משפיע על העור), מי מרח קרם ואיך, מי היה בשמש, למי יש בעיות בריאותיות או סובל מלחצים שמשפיעים על העור.

חני: "משנות ה-80 ועד היום אני לומדת ללא הפסקה כשתמיד מלווים אותי הערכים שלי והחשיבות של שילוב גוף ונפש לאבחן ולטפל בצורה הטובה ביותר. מלימודי קוסמטיקה שכמובן תמיד מתפתחת, אני משתדרגת, מתעדכנת ומובילה בכל מה שחדש בתחומי, דרך רכישת ידע בטכנולוגיות חדשות ולימודי תזונה שזה הרבה מעבר לרק לאכול בריא. זה להכיר לעומק ולהבין למשל אילו ויטמינים חסרים למטופל וכיצד ניתן לתמוך בטיפול הקוסמטי ופיסול על שרירי הפנים, שזו דרך מדהימה לטיפול טבעי. לימודי הרוח והנפש על מנת לתת חיזוק ותמיכה ובהם: לימודי רייקי, נורמולוגיה ואבנים חמות שאני מניחה על המטופלות בנקודות מסוימות בגוף תוך כדי הטיפול בפנים. לימודי NLP בזמן הטיפול זו הזדמנות נהדרת לשיח, ואני מנצלת את הזמן עם המטופלת לעזור לה להיפטר מאמונות מגבילות בעזרת טכניקות לשיפור ביטחון עצמי והתמודדות עם חרדות".

כבר בשנת 1983 החלה חני הרשקו, בת 64, את דרכה בעולם הקוסמטיקה ומאז אינה מפסיקה ללמוד ולפתח את מרכז הטיפולים המטפל באלפי לקוחות מרוצות, בטיפול בבעיות עור מהקשות ביותר, בין היתר אקנה, כתמים, צלקות הצערת העור והסרת שיער.

חני נולדה במושב ערוגות למשפחה של חקלאים המגדלת פירות משובחים וטעימים, שגרמו לה כבר מגיל צעיר להתחבר לטבע, לטבעיות ולהעריך בריאות. מגיל צעיר חקרה והתעניינה כיצד אפשר לחיות חיים בריאים, דבר שהיה חריג באותם ימים. "בשנים שבהן ניתן היה להשיג במכולת השכונתית רק לחם שחור הייתי נוסעת למרחקים כדי לקנות נבטים, קטניות, קמחים מיוחדים, מנביטה בבית ומייצרת לעצמי את הלחמים שלי שאגב מלווים אותי עד היום. כמובן שלא שכחתי גם לחוות את הנעורים. למדתי בבית הספר האזורי באר טוביה, שם למדה אמי ושם לומדים כיום נכדיי ונכדותיי. אהבתי מאוד לבלות בחוף הים וגם אני השתזפתי, ולפעמים נשרפתי ונהניתי מהשמש החמה".
מיד בתום שחרורה מהצבא פתחה בבית, שאותו חלקה עם אחיה ישראל ז"ל, את הקליניקה הראשונה שלה. "הייתי עובדת מבוקר עד ערב בטיפולים, שעוות וגבות לכל נשות ובנות האזור. כשנהיה צפוף החלטתי במהלך יוצא דופן לנשים בשנות ה-80 לאזור אומץ ולפתוח לבדי מכון גדול בקריית מלאכי, שם אני נמצאת עד היום. מקום שהפך להיות מוסד אייקוני באזור".

במשך 40 שנות טיפול ראתה וטיפלה כמעט בהכל. "אני והצוות שלי רואים באמת את המטופל שמולנו. אנחנו חוקרות, מתעניינות ובולשות – עד שמתקבלת תמונת מצב מלאה. חשוב להבין כי אף טיפול לא יניב את התוצאה הרצויה ללא דיאגנוזה מדויקת, שתוביל לבניית תוכנית טיפול מתאימה. זה כמו לקחת תרופה לכאב ראש בזמן שהבעיה בכלל נמצאת בבטן".

בעזרת ראיית הרנטגן הייחודית שלה יצרה חני את שיטת שלושת השלבים: אבחון, טיפול ושימור. כל אחד משלבי השיטה נראה במבט חטוף כמובן מאליו, אך כשצוללים לעומק מבינים מדוע נשים שמגיעות למרכז עם האתגרים הגדולים ביותר בעור, יוצאות מטיפולי האנטי אייגי’ינג עם פנים זורחות וחיוך מאוזן לאוזן. אבחון אישי מדויק – השלב הראשון שמנבא ומשליך על השלבים הבאים, שאילת השאלות המדויקות, הראייה של אורח החיים בעבר ובהווה, בחומרים שהשתמשו עד כה ובטיפולים שנעשו. כך למשל באקנה יש סיבות שונות לאנשים שונים: ייתכן שזה גנטי או תזונתי או כתוצאה מלחץ נפשי. לדבריה, שאלת השאלות הנכונה היא שתוביל לטיפול הנכון כשהפענוח המדויק יגרום לשינוי אמיתי באורח החיים.

הטיפול – בניית תוכנית טיפולים המשלבת בין טיפולים במרכז על ידי הצוות המקצועי והמיומן במכשורים המתקדמים ביותר, תכשירים שפותחו בהתאמה לשיטה וטיפול משלים בבית. "המטופל.ת הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך, ואנו מכוונים אותו בדיוק איך להשתמש בבית עם הוראות מדויקות ופשוטות", היא מסבירה.

שימור – גם לפה נכנס החלק של האבחון, כשהצוות של המרכז לוקח את כל המידע שקיבל עוד בשלב האבחון ונותן סל כלים מלא על מנת לשמור על התוצאה הטובה ביותר. בנוסף לטיפול והשימור בקליניקה העבודה צריכה להמשיך בביתת, כשכל מקרה לגופו וכל אחד ואחת היא עולם ומלואו עם צרכים של הגוף והנפש. "אם למשל המלצתי למטופלת לעשות שינוי בתזונה להפחית במוצרי חלב ולקחת תוספים מחזקים שמתאימים לה, אז זה חלק בלתי נפרד משימור התהליך. בדיוק כמו בדיאטה, אחרי שירדנו במשקל אם נחזור לאכול את המזון שאותו היינו אוכלים בעבר, כל המשקל יחזור", היא מציינת.

בשנות ה-80 החלה בלימודי הקוסמטיקה הראשונים שלה, לאחר שהבינה שטיפול בגוף ובעור הפנים בפרט אינו נפרד מטיפול בנפש. מאז אינה מפסיקה ללמוד. חני: "ההבנה שלפיה אצלנו בני האדם הכל קשור האחד לשני הובררה לי כבר בגיל צעיר וממשיכה לפעום בתוכי וללוות אותי בתהליך אבחון עור הפנים באופן מתמיד. הרגשות שלנו, החוויות שאנו חווים והמצב הנפשי – אם אנחנו לחוצים, בדיכאון או מאושרים, האוכל שאנחנו אוכלים ואם יש הפרעת אכילה, כמה אנו ישנים בלילה, כמות המים שאנו שותים, היכן ואיך שאנו עובדים, אם אנו סובלים ממחלות כרוניות ועוד. את הכל אני רואה על עור הפנים. כשמגיעים אלי לטיפול הרבה לפני שאני מתאימה חומרים אני שואלת שאלות מנחות, שלפיהן אני מבינה את אורח החיים של האדם מולי וכך מקבלת תמונת מצב מלאה".

לדבריה, רוב האנשים שמגיעים לקליניקה לא מצפים ותמיד מופתעים מהשאלות המדויקות כל כך, שאותן היא יכולה לשאול רק בשל העובדה שיש לה סל כלים מלא שאספה במשך שנות הלימודים הרבות שלה, סוגי הלימודים השונים והניסיון שמאפשרים לה לראות את כל הרבדים השטחיים והפנימיים המשפיעים עלינו וכתוצאה מכך על עור הפנים.

ההחלטה להכניס את בתה רון להיות חלק מהעסק למעשה מעולם לא התקבלה על ידה, אלא פשוט התקיימה מהיום שבו רון הגיעה לעולם. "רון בכורתי מתוך שלושה ילדים ואחריה שני בנים מתוקים למעשה נולדה לתוך עולם הקוסמטיקה, שהוא חלק בלתי נפרד מחיי. מינקותה היא בילתה שעות לידי בטיפולים, שמעה, ראתה וספגה את עולם הקוסמטיקה, היופי, השירות והעוצמה הנשית. כבר בילדותה היא הייתה מבלה בהפסקות בית הספר בטיפוח חברותיה לכיתה, מורחת לק ובהמשך מסדרת גבות, שפם וכל מה שרק ניתן. דרך זו שלה לראות את האחר, לדאוג ולרצות שכל אדם ירגיש טוב עם עצמו ועם המראה שלו היא דבר שחדר אליה מתוך עולם הערכים שמלווה אותי מהיום שבו התחלתי ללמוד ולטפל. בתחילת דרכה חששתי שאולי לא בחרה בזה ורציתי שהיא תמצא את דרכה בעולם. עם השנים הבנתי ונוכחתי לגלות שזה הגורל שלה וחלק ממנה ושזו גם האהבה הגדולה שלה. כשהתבגרה נדבקה גם היא בחיידק הלימודים, וכך גם היא רכשה ידע רב ברזי עולם הקוסמטיקה, הטיפול והנפש", אומרת חני.

לפני מספר שנים לקחה רון צעד גדול קדימה ולמדה ייעוץ אסטרטגי לעסקים, ומאז מובילה בגאון את העסק המשותף של אמה ושלה וגם מלווה נשים המעוניינות להצליח בגדול בעולמות הביוטי מבחינת הפיתוח העסקי, הצמיחה והניהול הנכון. "הסוד והיתרון של רון הוא בכך שהיא מגיעה וגדלה בתוך עולם הקוסמטיקה לצד כל כך הרבה נשים חזקות, עצמאיות, יפות מבפנים ומבחוץ. היא מדברת בשפה שלנו, השפה הנשית, ולכן קל לה לתרגם לקוסמטיקאיות את עולם העסקים ולהובילן להגשמה ולהצלחה. באמצעות ההגשמה שלה את עצמה היא הצליחה להפוך את החלומות שלי למציאות", מסכמת חני בסיפוק רב.

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים