חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות מוניציפאליות 2018 >>

אלבז: שביבס יודיע על תוכניותיו לעתיד /מכתב למערכת

 

בישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר,  שאלתי את ראש העיר, האם הוא מתחייב באופן חד משמעי למלא את תפקיד ראש העיר במשך קדנציה שלמה של 5 שנים, אם בבחירות המקומיות שיתקיימו ב- 30/10/18 הוא ייבחר שוב לראשות העיר 

 

בישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר, ראש העיר חיים ביבס הקריא שאילתא ששלחתי אליו לפני הישיבה. שאלתי את ראש העיר, האם הוא מתחייב באופן חד משמעי למלא את תפקיד ראש העיר במשך קדנציה שלמה של 5 שנים, אם בבחירות המקומיות שיתקיימו ב- 30/10/18 הוא ייבחר שוב לראשות העיר ?

ראש העיר סרב לענות לשאילתא וסרב להעביר אליי תשובה בכתב לשאילתא בנוגע להתחייבותו לכהן 5 שנים כראש העיר, כפי שמתחייב בפקודת העיריות.

גם בהתייחסות בע"פ בישיבת מועצת העיר, ראש העיר התחמק ממתן תשובה ברורה לשאלתי בנושא.

התחמקותו של ראש העיר ממתן התחייבות כלשהי, מעידה כמעט בוודאות שלאחר שהוא ייבחר בפעם השלישית לראשות העיר, ובתחילת השנה הבאה לאחר שייבחר שוב ליו"ר השילטון המקומי (תפקידים שמהווים קרש קפיצה מצוין לתפקיד בכיר ברמה הארצית), הוא יתמודד בפריימריס בליכוד בכדי להחליף את נתניהו ולהיות מועמד הליכוד לראש הממשלה בבחירות לכנסת שיתקיימו במהלך 2019.

תושבים רבים שואלים ותוהים לדעת, האם ראש העיר חיים ביבס ימשיך במהלך שנת 2019 לפוליטיקה הארצית, ולתפקיד בכיר בממשלה ?

כתבות שפורסמו בשנה האחרונה, מעידות על כך שהתשובה לשאלה היא כנראה שכן.

כידוע, ראש העיר חיים ביבס, מכהן בתפקידים ציבוריים רבים, בנוסף לתפקידו כראש העיר מודיעין-מכבים-רעות – הוא יו"ר מרכז השילטון המקומי, יו"ר החברה למשק וכלכלה (חברה בת של השילטון המקומי), חבר דירקטוריון מפעל הפיס, יו"ר הוועדה לתכנון ובניה בעירייה, יו"ר וועדת הכספים בעירייה, יו"ר החברה הכלכלית בעיר, ויתכן גם תפקידים נוספים שלא ידועים לי.  

לפני כחודש, מר ביבס השתתף במסגרת תפקידו כיו"ר השילטון המקומי בכנס ג’רוזלם פוסט שהתקיים בניו-יורק.

לפני כמה שבועות הוקמה בליכוד ועדה מוניציפלית (או בשמה הרשמי "ועדת ההיגוי העליונה של הליכוד"), בראשות חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות.

=E1יבס נחשב מקורב מאוד לראש הממשלה נתניהו והוא מרכז מטעמו את הבחירות לרשויות המקומיות, שייערכו בסוף אוקטובר השנה. הוועדה נותנת את המנדט ואת הכסף למועמד של הליכוד שירוץ בבחירות הקרובות מטעם המפלגה בכל יישוב.

מר ביבס נבחר בשנת 2003 כחבר מועצת העיר וסגן ראש העיר (ללא שכר), ומ- 2008 הוא ראש העיר מודיעין-מכבים-רעות.

אין ספק שבעשור האחרון, העיר מודיעין-מכבים-רעות התפתחה וצמחה בקצב מואץ – שכונות חדשות, אכלוס של עשרות אלפי תושבים חדשים, פיתוח של הפארק הטכנולוגי (ליגד) ופארק ענבה (ישפרו) וכניסה של עשרות ארגונים עיסקיים ובתי מסחר, כיכר התחבורה, בניה מאסיבית במע"ר וכו’.

משיחות שלי עם תושבים רבים בעיר, קיימת תחושה של רבים, שכעת לאחר 15 שנים במועצת העיר, כשהוא בשיא העשייה, פופולארי בעיר וגם במרכז הליכוד ומתפקדי הליכוד, ראש העיר חיים ביבס נושא עיניו אל העשייה בפוליטיקה הארצית.

פעילותו הרבה וניסיונו של מר ביבס במישור הארצי וגם הבינלאומי, הם קרש קפיצה מצוין לתפקיד בכיר מאד בממשלה, כנראה לתפקיד שר החוץ, אולי במהלך 2019 לאחר הבחירות המקומיות בסוף אוקטובר 2018, והבחירות לתפקיד יו"ר השילטון המקומי בתחילת 2019.

גם ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת נבחר כחבר מועצת העיר ירושלים בשנת 2003, וב- 2008 הוא נבחר לראש העיר ירושלים, תפקיד מורכב ומלא אתגרים.

מר ניר ברקת הודיע לאחרונה שלא יתמודד לקדנציה שלישית כראש העיר ירושלים, ולאחר 10 שנים כראש העיר ירושלים, הוא יתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת.  

בישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר, ראש העיר ניסה לאתגר אותי (בציניות) והציע שאתמודד מולו בבחירות הקרובות לראשות העיר.

עניתי לו שפעמים אחדות בעבר הודעתי שאין לי כוונה להתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר, בשלב זה.

כמו"כ, הוספתי ואמרתי שאני מוכן לשקול את הצעתו של מר ביבס להתמודד מולו לראשות העיר, אם הוא יעביר אליי את תקציב הבחירות שהליכוד יממן לו בבחירות הקרובות...

אין לי ספק שבמועצת העיר יש חברי מועצה טובים וראויים לתפקיד ראש העיר הבא, אך עד עתה אף אחד מחברי מועצת העיר לא מעוניין להתמודד מול ראש העיר חיים ביבס בבחירות הקרובות באוקטובר 2018.

משום מה זה מזכיר לי את המצב הקיים בליכוד, שבו כל השרים הבכי=F8ים, שהכריזו שיתמודדו על ראשות הליכוד, רק לאחר שנתניהו יפרוש (כנראה בגיל 90 ...) חוששים להתמודד מולו בהווה, וכל עוד הוא ממשיך בתפקיד יו"ר הליכוד וראש הממשלה 

אני סבור שבמודיעין-מכבים-רעות שהיא עיר חופשית, איכותית, ליבראלית, ובתהליכי פיתוח מתקדמים, ראוי ביותר שבבחירות הקרובות, יהיו לפחות שני מועמדים לראשות העיר.

אני קורא לחבריי במועצת העיר שהכריזו בעבר שיתמודדו לראשות העיר, לאחר שמר ביבס יודיע שלא יתמודד לקדנציה נוספת לראשות העיר, להכריז כבר עתה על מועמדותם לראשות העיר בבחירות הקרובות באוקטובר 2018. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים