חיפוש

 

 
לדף הבית >>     אבי אלבז >>

שאילתה – מדוע העירייה אינה מפנה ”בתי כנסת” מאולתרים פיראטיים בשצ”פים?

 

אבי אלבז פונה לחיים ביבס ומבקש: ”העירייה חייבת לפנות את מנייני המתפללים ולהנחות את הפיקוח העירוני לוודא שמנייני המתפללים יפסיקו מיידית את פעילותם בשצ”פים, ויתפללו באופן מסודר בבתי הכנסת הרבים בשכונת משואה או בשכונות אחרות”

 

אל: מר חיים ביבס ראש עיריית מודיעין       

         שאילתה – מדוע העירייה אינה מפנה "בתי כנסת" מאולתרים פיראטיים בשצ"פים?                              

  1. מאז פרוץ מגיפת הקורונה לפני כשנתיים, עשרות מנייני מתפללים ברחבי העיר קיימו את התפילות בשצ"פים מחוץ לבתי הכנסת.
  2. כל עוד הייתה הנחייה מחייבת של משרד הבריאות להגביל את מס’ המתפללים וכו’, ולמרות שתפילות המניינים בשצ"פים הפריעו לתושבים חילוניים שגרו בקרבת השצ"פים, הדבר התקבל בהבנה אצל כלל תושבי העיר, ובכללם תושבים חילוניים.
  3. מאז ביטול הנחיית משרד הבריאות כאמור לעיל, ובמיוחד לאחר ביטול החובה לעטות מסיכות במקומות סגורים, התירוץ של הכרח להתפלל מחוץ לביכנ"ס כבר אינו קיים, והציבור החילוני ציפה שמנייני המתפללים יחזרו להתפלל באופן מסודר בבתי הכנסת, כפי שהיה לפני תחילת הקורונה.
  4. למרות זאת, יש עדיין מנייני מתפללים אחדים שממשיכים להגיע ולהתפלל בשצ"פים אחדים בכל ימי שישי בערב ובשבת בבוקר – לדוגמה בגן השעשועים בשצ"פ 162 מול רחוב נהר הירדן 65, וברחבת החניות מול בניין מס’ 3 ברחוב נחל יבנאל (רחוב ללא מוצא).
  5. לא ידוע היכן קבוצות המתפללים התפללו לפני שהשתלטו בכל שבת על השצ"פים.
  6. אנו חברי סיעת מודיעין חופשית מכבדים את זכותו של כל תושב שרוצה להתפלל בביכנ"ס מסודר שקיבל את אישורי והיתרי העירייה כנדרש בחוק.
  7. יחד עם זאת, אנו דורשים שמנייני המתפללים יכבדו את זכותם של תושבי השכונות בכלל, ותושבים חילונים בפרט, שגרים בקרבת השצ"פים, לשקט ולאי הפרעה בשישי בערב ובשבתות בבוקר.
  1. אנו חוששים שהגעת קבוצות מתפללים בכל שבת ל"בתי כנסת" מאולתרים, שצ"פים שמיועדים לשרות הציבור הרחב, לחניות או לגני שעשועים לילדים, תוך העלמת עין לכאורה של העירייה, עלולה ליצור אנרכיה ופגיעה בסמכות העירייה, מכיוון שזה עלול להוביל ליזמות של קבוצות אחרות של תושבי העיר, שעלולים להשתלט על שטחים ציבוריים ולעשות ככל העולה על רוחם (למשל מנגלים בשבת בבוקר), תוך הפרעות לתושבי המקום ולפגיעה במרחב הציבורי.
  2. העירייה חייבת לפנות את מנייני המתפללים ולהנחות את הפיקוח העירוני לוודא שמנייני המתפללים יפסיקו מיידית את פעילותם בשצ"פים, ויתפללו באופן מסודר בבתי הכנסת הרבים בשכונת משואה או בשכונות אחרות.

לאור האמור לעיל, נבקש התייחסותך לשאלתנו:

למרות פניות שלנו אליך במכתבים, מדוע העירייה אינה מפנה את מנייני המתפללים מ"בתי הכנסת" המאולתרים הפיראטיים, ודורשת מהם להתפלל באופן מסודר בבתי הכנסת הרבים בשכונת משואה, והאם העירייה תוודא שהמתפללים יפסיקו מיידית את התפילות בשבתות בשצ"פים?

נבקש להעביר אלינו ואל חברי מועצת העיר בהקדם ובאופן מכובד ומכבד, תשובה מפורטת לשאילתה לפני ישיבת המועצה, ולא יאוחר מיום העברת מסמכי סדר היום אל חברי מועצת העיר.

 

בברכה,
אבי אלבז

חבר מועצת העיר

מודיעין-מכבים-רעות

יו"ר האופוזיציה

יו"ר וועדת ביקורת    יו"ר סיעת מודיעין חופשית      

 

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים