חיפוש

 

 
לדף הבית >>     אבי אלבז >>

שאילתה – מדוע מבוגרים סיעודיים נדרשים לשלם 200 ₪ ליום עבור ”בילוי” ?

 

אבי אלבז פונה לחיים ביבס בבקשה: ”העירייה חייבת לוודא שכל הקשישים הסיעודיים והלא סיעודיים יוכלו להגיע עפ”י בחירתם ולהשתתף בפעילויות מרכז יום או אלמוגן לפחות יומיים בשבוע, בעלות של 25 ₪ לחודש, גם אם זה דורש מהעירייה לתקצב את הקשישים הסיעודיים”

 

 

לכבוד

חיים ביבס, ראש העיר

מודיעין-מכבים-רעות

א.נ,                  

 שאילתה – מדוע מבוגרים סיעודיים נדרשים לשלם 200 ₪ ליום עבור "בילוי" במרכז יום או אלמוגן?                     

  1. תושבת העיר, אזרחית וותיקה סיעודית בביתה, מוגבלת תנועה על כיסא גלגלים, פנתה אלינו בשמה ובשם תושבות סיעודיות נוספות, בטענות שדורשים מהן לשלם 200 שקלים ליום עבור "בילוי" במרכז יום בעיר.
  2. מדבריה הבנתי שהיא שילמה 25 שקלים לחודש, עבור ביקורים 3 פעמים בשבוע במועדון לא נפסיק לשיר ברחוב אלמוגן, שהחל לפעול מנובמבר 2009, ותוקצב ע"י משרד הרווחה.
  3. התושבת הקשישה, הגיעה בעבר למועדון אלמוגן בהסעה מסודרת – מועדון שהיה עבורה מסגרת חברתית, תרבותית ותעסוקתית לפעילות בשעות הפנאי יחד עם קשישים עצמאיים ו/או מוגבלי תנועה (כסאות גלגלים, הליכונים).
  4. כמו"כ, התושבת משתתפת בפעילות "קפה אירופה" שמהווה מקום מפגש חברתי ותרבותי לתושבים ניצולי השואה.
  5. האחריות לפעילויות הקשישים הייתה של "העמותה למען הקשיש", שנסגרה מסיבות תקציביות בדצמבר 2019.
  6. בתחילת שנת 2022 נמסר לאזרחים הוותיקים הקשישים הסיעודיים, שרק קשישים שאינם זכאים לגמלת סיעוד יוכלו להגיע למועדון אלמוגן.
  7. עפ"י ההודעה, מי שזכאי לגמלת סיעוד, יוכל להשתתף בפעילות במרכז יום החדש תמורת תשלום של 140 עד 200 ₪ ליום פעילות.
  8. כל מבוקשן של התושבות הסיעודיות ניצולות השואה, הוא להמשיך בפעילות הרגילה במועדון אלמוגן, לפחות יומיים בשבוע, ובתשלום של 25 ₪ לחודש.
  1. בהודעה שפורסמה באתר העירייה לאחר טכס פתיחת מרכז יום, נאמר בין היתר:

"המרכז שמופעל ע"י עמותת מטב בשיתוף עם העירייה, צפוי לשרת בכל יום כ-50 קשישים וקשישות עם ירידה תפקודית (זכאי גמלת סיעוד), אשר יוכלו לקבל שירותים חשובים לחיזוק היכולות הקוגנטיביות והתפקודיות ולהמשיך בניהול חיים בחיק המשפחה והקהילה".

בהודעה לא נאמר שזכאי גמלת סיעוד ישלמו בין 140 ל- 200 ₪ לכל יום פעילות.

  1. מרכז יום לקשיש הוא שירות קהילתי המיועד למבוגרים החיים בביתם ומעוניינים להצטרף למסגרת קהילתית-חברתית המספקת מגוון שירותים.
  2. עפ"י פרסום של עמותת מטב, הקשישים הזכאים לגמלת סיעוד מטעם המוסד לביטוח לאומי יכולים להמיר את זכאותם לקבלת שירותי טיפול סיעודי אישי בבית בטיפול במרכז יום.
  3. דווקא קשישים ברמת סיעוד גבוהה, שאינם יכולים להמיר את זכאותם לקבלת שירותי טיפול סיעודי אישי בבית בטיפול במרכז יום נדרשים לשלם 200 ₪ ליום "בילוי" במרכז יום.
  4. "הבילוי" של הקשישים במרכז היום החדש דומה בפעילויותיו באופן כללי לפעילויות במועדון אלמוגן, וכולל: הסעה מבית הקשיש למרכז היום וחזרה, ארוחת בוקר וארוחת צהרים, חוגים, הרצאות, אירועים חגיגיים ועוד.
  5. מדוע קשישים סיעודיים, חלקם ניצולי שואה, שזקוקים לפעילויות מרכז יום צריכים לשלם 200 שקלים עבור כל יום??? מדוע אינם יכולים להמשיך את הפעילות באלמוגן???
  6. היכן הרגישות??? היכן החמלה???
  7. העירייה חייבת לוודא שכל הקשישים הסיעודיים והלא סיעודיים יוכלו להגיע עפ"י בחירתם ולהשתתף בפעילויות מרכז יום או אלמוגן לפחות יומיים בשבוע, בעלות של 25 ₪ לחודש, גם אם זה דורש מהעירייה לתקצב את הקשישים הסיעודיים.

לאור האמור לעיל, נבקש התייחסותך לשאלתנו:

מדוע העירייה אינה מאפשרת לכל הקשישים הסיעודיים/הלא סיעודיים להגיע עפ"י בחירתם ולהשתתף בפעילויות מרכז יום או אלמוגן לפחות יומיים בשבוע, בעלות של 25 ₪ לחודש, גם אם זה דורש מהעירייה לתקצב את הקשישים הסיעודיים/לא סיעודיים, בכדי שיוכלו להגיע למרכז יום או אלמוגן לפחות יומיים בשבוע?

נבקש להעביר אלינו ואל חברי מועצת העיר תשובה מפורטת לשאילתה שניות אחדות, לפני שאתה מקריא את תשובתך בישיבת המועצה.

בברכה,
אבי אלבז 
חבר מועצת העיר
מודיעין-מכבים-רעות
יו"ר האופוזיציה
יו"ר וועדת ביקורת 
יו"ר סיעת מודיעין חופשית 

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים