חיפוש

 

 
לדף הבית >>     איריס לביא, אימון עסקי, מודיעין >>

מדוע שיווק הוא מפתח להצלחה עסקית

 

האם תמיד צריך להשקיע בשיווק לעסק גם כאשר יש לו לקוחות ואם כן מדוע? על כך בכתבה הבאה...

 

התשובה היא כן! 

שיווק, רלוונטי לכל בעל העסק המעוניין לפעול לאורך זמן, לפעול גם במצבי משבר, להיות רווחי ולהתפרנס בכבוד, השיווק שומר על רצף של לקוחות לאורך זמן. 

לפי דבריך לקוחות מגיעים לעסק ואתה מרוצה מהמצב הקיים, מעולה.

איך הלקוחות מגיעים לעסק? האם מפה לאוזן?  משילוט? פרסום מקומי? פרסום במדיה הדיגיטלית? כל אחד מהמקומות האלו הוא ערוץ שיווק. אם הדבר מספק, ומתאים ליעדים שקבעת לעסק שלך, מה טוב, פשוט תטפח את הערוץ הרלוונטי עבורך, תהיה בתודעה של האנשים כל הזמן, ותמשיך לשמור על מערכת היחסים איתם.

השיווק הכי בסיסי שקיים הוא פה לאוזן, חבר מביא חבר, כל עוד יש רצף לקוחות והדבר מספק אותך, המשך.

 נראה לי שהשאלה היותר מדוייקת היא לא, האם להשקיע בשיווק?  אלא כמה להשקיע בשיווק?

מה המינון? היכן? מתי? כמה זמן? ובאיזה תקציב?

 התשובות לשאלות אלו משתנות בהתאם לחזון, למטרות וליעדים של העסק.

במידה והעסק מעוניין לגדול להתרחב , יש לו יעדי הכנסה / לקוחות / מוצרים  ברורים, סביר להניח שההשקעה בשיווק תהיה הרבה יותר גדולה מאשר עסק שנכון לו המצב כפי שהוא היום.

פרמטרים נוספים לבחינה של רמת השיווק ייתיחסו לשאלות:

 האם העסק הוא עונתי? תנודתי בעסק? האם יש תקופות "מתות"? מהם הגורמים החיצוניים המשפיעים על העסק? ועוד...

שיווק נכון יתייחס לפרמטרים אלו ונוספים ולכן חשוב לבנות תוכנית שיווקית שנתית בתהאם.

אם תשאל בעלי עסקים מה החלק הכי מורכב להם בעסק, כמעט 99% מהם יענו  שיווק !

שיווק נתפס כמטלה מעיקה, מעייפת הדורשת אנרגיה ומשאבים.

עשה אותה בקצב שנכון לך, ומתאים ליעדים של העסק שלך.

 

בסך הכל המטרה שלנו מעבר לרצון להתפרנס, הוא להביא משמעות לאנשים ולתת להם מענה לצורך, איך הם ידעו שיש לך מענה לצורך?

 

יש לכם עוד שאלות לאיריס לביא ושלומי בוסקילה אימון מנטלי? כנסו!

Is360.lavi@gmail.com   050-6775989

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים