חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות מוניציפאליות 2018 >>

טנגו המרכולים של בן סעדון

 

בטנגו, חשוב לרקוד שני צעדים קדימה  אחד אחורה. אבל אם מתבלבלים עוד אפשר לתקן,  בפוליטיקה אם אתה מתבלבל והולך קדימה צעד וחוזר שניים, הלך עליך, ומה עוד שמדובר בחוק מרכולים מבלבל. בסוף עוד יאשימו את הריצפה שהיא עקומה. וזה רק הסרט, ועכשיו למציאות שעולה על הסרט 

 

עולם הפוך בעיריית מודיעין. ראש עיר ליכודניק שלא דפק חשבון ומתעקש על מתן אפשרות לפתוח מרכולים בשבת בעיר, ומול סגנו ממפלגת העבודה שמנסה בכל כוחו  בניגוד למצופה לאיש ”העבודה” ,לשמור על תדמיתו כמגן למה שהוא קורא לשיטתו, הסטטוס קוו ושמירת המרקם החברתי. יום הקרב ננעל במלחמת סטטוסים בין בן סעדון שניסה להסביר שהוא בכלל היה בעד אבל מה לעשות והוא רוצה גם לשמור על מרקם חברתי, לבין אלעד שמעונוביץ שעדיין מוגדר כאיש סיעתו של ראש העיר.

אז מישהו יכל להסביר מה קורה כאן לכל הרוחות? אשתקד, הביא ראש העיר חיים ביבס הצעת החלטה המתייצבת למען כל אלו המבקשים אפשרות לפתיחת מרכולים בשבת בעיר.

והנה מזהו מוזר, סגן ראש העיר שסיעתו הוכרה ע"י מפלגת העבודה ולמעשה, נותנת לו את תמיכתה המוסרית, הארגונית והכספית, לא הגיע לאותה ישיבה מסיבה ש"הוא לא היה בסביבה", חברו לסיעה גבי אדרי הדתי הצביע כמובן בהתאם למצפונו, אבל 2 חברי הסיעה האחרים תמכו בהצעת ראש העיר.

בן סעדון שלא ידע את נפשו בגין "בגידת"  חבריו, הוציא אותם למעשה מסיעתו ובאוקטובר נכיר את אלה שיחליפו אותם, בתנאי כמובן שהסיעה תשחזר את הצלחתה מ 2013. 

בחודשים נקפו ולאחר הצהרות שר הפנים בנושא המרכולים, החליט חיים ביבס להביא שוב את הסוגיה לשולחן מועצת העיר בדיון מיוחד, כדי לאשר את תוכניתו לבגיש עתירה לבג"צ, אבל על הדרך גם להעמיד שוב למבחן את סגנו אילן בן סעדון. לא יזיק.

ואכן האקשן שהזימון הבטיח,  עלה על כל המצופה. ביבס איפשר לכל חברי המועצה לאמר את דבריהם בסוגיה וכשהגיע תורו של בן סעדון, היה ברור שהאש תתלקח וזה מה שקרה. בן סעדון יטען אחר כך שבעצם הוא היה בעד הגשת העתירה אבל הוא גם נגד פתיחת מרכולים בשכונות. באמצע דבריו הקשים של ביבס, יצא בן סעדון ועימו האוהדים שהגיעו לצפות בדרמה. בהמשך הערב הוא יעלה פוסט ארוך שבוא הוא שוב מהמר על אוהדיו הדתיים הש"סניקים, ומדגיש את "סטטוס קוו" ושמירת מירקם החיים:

"הערב זימנו לנו ראש העיר, יחד עם שותפו (במסווה של סיעה נפרדת) אלעד שמעונוביץ, מופע לולייני במליאת המועצה, שכול כולו נועד לפגוע בסטטוס-קוו בעיר, במרקם החיים המשותפים שבנינו בעמל רב. מכיוון שהתרגיל הפוליטי היה ידוע מראש, מסרתי את תמיכתי בהליכה לבג"צ בנושא פתיחת בתי עסק בשבתות ובמועדי ישראל על-מנת לשמור על עצמאות המנהיגות המקומית ונבחרי הציבור.

עם זאת וחשוב לי להדגיש, כי הבעתי את התנגדותי הנחרצת לחוק העזר העירוני, עקב מתן ההיתר לפתיחת מרכולים בלב השכונות בעיר, שכן לא אתן ידי לפגיעה בוטה ברגשות הציבור ולכפייה מכל סוג. בתום דבריי יצאתי יחד עם חבריי מהישיבה כאקט מחאה לקרקס הפוליטי, שלא צלח. שנזכה כולנו להרבות טוב ואהבה בעולם, להיות דמויות השראה לעצמנו ולסובבים אותנו".

חבר המועצה אלעד שמעונוביץ שכיכב בהודעתו של בן סעדון והיה הפרטנר השני ברב קרב במועצת העיר, לא ישב בשקט למשמע הדברים ושלח אף הוא הודעה מטעמו: "לא נסבול יותר תירוצים של נבחרי ציבור אצלנו בעירייה. בלי סיסמאות ופוליטיקה ישנה של להגיד משהו אחד ולהצביע ההפך. זה בחירות וזו דמוקרטיה: להצביע עבור מי שמייצג אותך וחושב כמוך. בלי מילים יפות על סטאטוס קוו, בלי להתחבא מאחורי סיסמאות ׳סוציאליות׳ או ׳דאגה לכולם׳. אם יסגרו כאן עסקים בשבת לא יישארו כאן צעירים, ובטח לא נוכל להחזיר הביתה את אלה שעזבו. רשימת הצעירים ׳הדור הבא׳ מתגייסת למאבק על אופיה ודמותה של העיר שלנו. בכל מה שצריך. וכשצעירים שואלים אותי למה צריך לבוא להצביע בבחירות- זו הסיבה. זה הבית שלנו״.

אפשר רק להעריץ את בן סעדון על שמירת העקרונות שבהם הוא מאמין, אלא מאי... יש כאן פרדוקס שרבים מתקשים לעכל. סגן ראש העיר היה אמור להגן על עמדות מפלגת העבודה נגד הכפייה הדתית, כשחיים ביבס ובצדק מצידו, יכל לבוא ולהגן על "שמירת השבת" בשם המצע הליכודניקי הימני. אז אולי אילן טעה בטיפוס על העץ הנכון והיה צריך ללכת ל... בעצם לאן?  העובדה שביבס המסורתי עם כל העצמאות שלו,  זוכה לתמיכת הליכוד מותירה אותו כשהוא מנסה להעלים את רעשי הענפים ע"י אקרובטיקה של בעד אבל לא עד הסוף, ונגד אבל לא עד הסוף... וכשאתה לא נהיר וברור, למה שהאוהדים ידעו.

עד לאחרונה מי ששאל לדעתי, הייתי חותם על כך שסגן ראש העיר ישמור על כוחו ואולי יותר. הערב, אחרי הסיבוב השני של  ריקוד טנגו המרכולים, אני כבר לא חותם על שום צ’ק שיוצא כך ממפלגת העבודה. סימן טיפה מזוכיסטי ניתן היה לראות כבר בכנס שנערך בסניף העבודה לפני  זמן מה כשאנשי "העבודה" הגיעו עם דגלים להפגין נגד... יו"ר הסניף... ומי הגן עליו? אוהדיו שדוקא מסומנים כאנשי ימין. עולם הפוך.

אז למה בעצם מצפה בן סעדון שיקרה. אם המצביעים החרדים בסגנון ספרדי, ינהרו אליו, זה בוודאי יהיה עם חשבון מצביעיו של ברוך בוכניק. ומי ינטשו אותו? חברי  המרכז/שמאל שילכו להצביע לנציג הימין... חיים ביבס. ימין אמרנו? כבר שום דבר לא ברור ומובן מאליו בעיר מודיעין.

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים