חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות מוניציפאליות 2018 >>

קמפיין סיעת ”אנחנו הצעירים” יצא לדרך

 

אור גרינפלד, יו”ר סיעת ”אנחנו הצעירים”, החל השבוע את קמפיין ההתמודדות הרשמי של הסיעה שלו למועצת העיר, כאשר הוא מכוון לטפל בבעיות החמות של הצעירים היום בעיר. מ.

 

אור גרינפלד, יו"ר סיעת "אנחנו הצעירים", החל השבוע את קמפיין ההתמודדות הרשמי של הסיעה שלו למועצת העיר, כאשר הוא מכוון לטפל בבעיות החמות של הצעירים היום בעיר - החל מהיעדר תחבורה ציבורית ראויה ומתפקדת תוך הגשת תביעות ובקשות פיצויים, דרך יצירת תרבות צעירה בעיר, מקומות עבודה ובילוי, פעולה להורדת מחירי השכירות, לימודים מגוונים בעיר ועוד...

בחודשים האחרונים הוכיחו גרינפלד והפעילים שלו, שבעשר אצבעות, ללא תקציבים ועם המון יצירתיות, הם מסוגלים ליצור תרבות צעירה חדשה, יש מאין:הם הפכו מרכזים מסחריים לפאבים שכונתיים במחירים מוזלים, ארגנו כנסים בנושא התחבורה הציבורית לימדו אנשים להגיש תביעות נגד חברת קווים בעיר מפיקים מסיבות ואירועים- והכל, ללא שקל בכיס ובהמון רוח חדשה.

גרינפלד, בן 26, רווק, השתחרר במרץ האחרון לאחר 8 שנות שירות בצה"ל, בוגר תואר ראשון במנהל עסקים בהתמחות ניהול ספורט ובריאות, כיום עובד ככלכלן בתעשייה הביטחונית.

הוא תמיד היה פעיל בעיר ברמה כזאת או אחרת, אך אל במסגרות העירוניות אלא במסגרות עצמאיות, בעבר ניגן וניהל את להקת "ספיטפייר" המקומית. גרינפלד היה מיוזמי ודורשי מועדון מוזיקה במודיעין – מה שלימים נפתח ונקרא "מועדון הג’ק"

טביעות האצבעות של גרינפלד על הפוליטיקה המקומית התחילו לפני 5 שנים, וכבר אז- יצרו השפעה מסחררת:
"במהלך מערכת הבחירות של 2013 יצאנו בקמפיין סאטירי לראשות העיר מודיעין, במהלכו חנכנו את "גבעת המזמוזים" ששמה נשאר עד היום.לקמפיין הייתה מטרה ברורה – להעלות את נושא הצעירים על סדר היום הציבורי. וכך היה, לאחר הבחירות נחנך תיק הצעירים".

במשך השנים הקמפיין הפך לתנועה חברתית של ממש, שהפיקה מסיבות ואירועים לצעירים באופן עצמאי בטבע ובפאבים.

ב2016 עמד גרינפלדבין ראשי  "פורום הצעירים"  - שיתוף פעולה של צעירים מהעיר עם מרכז הצעירים בעירייה – והפיק פסטיבלים בעיר כגון "חומר מקומי, מודיעין POP UP, פסטיבל בירה בוטיק 5, ומסיבת הפתיחה למשכן החדש של מרכז הצעירים ( "יודה"), עוד ניהל את פורום המוזיקאים של ה"יודה".

בחודשים האחרונים הוא מוביל את מחאת "הקו האדום –שמים סוף למצב התחבורה הציבורית בעיר" שמטרתה לפעול לשיפור השירות הניתן על ידי חברת קווים ומשרד התחבורה. גרינפלד מוביל את המחאה הציבורית ומלמד את הציבור כיצד להתלונן באופן אפקטיבי, לתבוע פיצויים מהחברה  בקלות. התהליך עוד ארוך אבל ישנן תוצאות שנראות בשטח, כולל אדם שזכה בפיצוי של 7000 ₪.

עוד אחראי גרינפלד על מיזם "תוך_העיר" הפיכת מרכזיים מסחריים לפאבים לערב אחד, בשיתוף עסקים ואמנים מקומיים. מאות צעירים מגיעים מידי ערב לשתות בירה, לאכול ולהנות ממוזיקה ממש ליד הבית – בלי צורך לנסוע רבע שעה לפאבים באזורי התעשייה. "את הכל  אני והפעילים שלי עושים לבד, מאפס, רק עם הידיים והרצון שלנו" העסקים מרוויחים מזה המון כשמאות צעירים מגיעים לאירוע.

בנוסף הפיק לאחרונה את ערב "סיפורים על הספקטרום" – ערב השראה למשפחות המתמודדות עם הספקטרום האוטיסטי, בראי השילוב באקדמיה, בצה"ל, בשוק העבודה ובחיים המשפחתיים.

זאת לצד מסיבות צהריים לצעירים והופעות שמארגן באופן קבוע.

אור מדגיש את ההבדלים בין מה שהעירייה חושבת שצריך, לבין מה שהצעירים באמת צריכים:"ההשקפה העירונית והשקפת הצעירים בעיר היא שונה – ב5 שנים האחרונות התרכזו בעיקר בנושא דיור בר השגה לזוגות צעירים.

אבל בואו נדבר באמת על צעירים -  מסיימי תיכון, מתכוננים לגיוס, חיילים, סטודנטים, אקדמאיים.

כשאני מסתכל עליהם אני רואה את עצמי – בן 26, לא מגרד אפילו את ההון העצמי הדרוש, לא נשוי ולא עומד בקריטריונים להגרלות לדיור בר השגה. זה לא מעניין אותי כרגע, וגם לא את רוב הצעירים שחיים כאן. גדלתי כאן –ראיתי את העיר מתפתחת

אנחנו נקדם כאן מקומות בילוי ותרבות צעירה, תחבורה ציבורית שמתאימה לצעירים ולנוער -  למוסדות האקדמאיים, לבתי הספר, לבסיסי צה"ל, לאיזורי התעסוקה ולמקומות הבילוי מחוץ לעיר.

נציג את התוכנית שלנו להורדת מחירי השכירות בעיר והגדלת ההיצע, נקדם יזמים צעירים ועסקים מקומיים, נפעל לשלב לימודים בראי הצעירים (ולא נמתין שיפתחו כאן מכללה כי זה יקח ימבה זמן) – שלוחות מקצועיות וטכנולוגיות  כמו ג’ון ברייס, האקריו, הג’ימנסיה, וינגייט וכו’.

חברים תתקדמו – האקדמיה לא תשאר כאן עוד הרבה שנים.

וכמובן – כילד ונער שגדל במודיעין, הרצון שלי לקדם את הנוער הוא מאוד גדול. גם בפן התרבותי וגם בפן החינוכי. הם הדור הבא שלנו ובעוד חמש שנים חלקם יהיו בתקופה שאני נמצא בה עכשיו".

 

בנימה אישית:

"ב2013 תקענו עקב בקרקע והתחלנו תהליך ארוך של חמש שנים שמתממש היום. אחרי המון התלבטויות, המון שיקולים החלטתי להתמודד בראש סיעה עצמאית " אנחנו הצעירים". אני מודע לעובדה שאנחנו אנדרדוג;  בחמש שנים האחרונות לא ישבנו במועצת העיר, אנחנו היינו בשטח ויצרנו, היינו בשטח ועשינו. עשינו ויצרנו בשביל עצמנו ובשביל החברים שלנו וזה לא הולך להשתנות – לא בגישה, לא בדיבור, לא בלבוש ולא בדרך. אני מתכוון להביא משהו חדש למערכת הבחירות – אני הולך להביא את עצמי ואני הולך להביא אותנו -

אנחנו החיילים, הסטודנטים, הנערים, המשוחררים, האקדמאיים, הנשואים, העובדים, הנוסעים בתחבורה הציבורית, הש"שינים, המכיניסטים, אנחנו הפוליטיקה בטי שירט.

"אנחנו הצעירים"

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים