חיפוש

 

 
לדף הבית >>     אורית רובנובסקי, טיפול גוף ונפש, גדרה >>

גוף ונפש: איך אפשר לשפר את יכולת קבלת ההחלטות

 

גוף ונפש: כותבת המאמר, אורית אורנובסקי מגדרה, הינה מומחית בתחום טיפולי הגוף והנפש, בשיטת ”הנני”. מה ניתן לעשות עבור כך?

 

קבלת החלטות היא אחד הנושאים המדוברים ביותר ברחבי האינטרנט, בהרצאות פרונטליות, בשיחות בין החברים וקרובי משפחה, כי זה חלק בלתי נפרד מחיינו היומיומיים, החל מבחירות קטנות, כמו מה לאכול לארוחת בוקר, מה ללבוש לעבודה או לדייט, איזו מתנה להביא ליקירינו ועד להחלטות גורליות, כמו בחירת בן או בת זוג לחיים, קריירה, מקום מגורים ועוד.

ישנם טיפוסים, שעבורם זה דבר מורט עצבים, וגם לאחר שהחליטו ועשו צעד, ימשיכו להתלבט ולא לישון בלילות. ואם חלילה התוצאה לא הייתה לשביעות רצונם, יתחילו לבקר ולהלקות את עצמם בלי סוף.

עבור מישהו אחר זה כמו לפצח גרעינים. הם יעשו זאת בקלילות, בכיף, כמו משחק ילדים, וגם אם לא יקבלו תוצאה מספקת, ילמדו מהטעות, יגידו תודה על שיעור לחיים, וגם אם היה שם הפסד כלכלי או אחר, ישייכו אותו לשכר לימוד!

השלכות בריאותיות על כבדי החלות עלולות להיות קשות מאד ובמקרים רבים עולות על הנזק מהחלטה הלא מוצלחת עצמה. לאנשים כאלה אני ממליצה בחום לעבוד על שיפור ביטחון עצמי https://www.hineni.clinic/how-to-increase-self-confidence/ ופיתוח חוסן נפשי https://www.hineni.clinic/developing-mental-resilience/

(כיצד לגרום לראש וללב לחיות בהרמוניה- אורית רובנובסקי)

 

וכעת ברצוני להתייחס להמלצות, שעל פי רוב המומחים יכולות לשפר את יכולת קבלת ההחלטות שלנו:

  1. "הגדירו את המטרות שלכם:

הצעד הראשון הוא להבין מה המטרה שלכם, מה חשוב לכם להשיג בהחלטה זו? ברגע שתדעו, תוכלו לצמצם את האפשרויות ולמצוא את הבחירה הטובה ביותר עבורכם".

המלצה מצוינת, רק בואו נעמיק אותה עוד צעד קדימה. כיצד נדע מה יהיו השלכות של ההחלטה לטווח קצר ומה עלול להתגלות ולהפתיע אותנו עם הזמן? האם לא קרה לנו או למישהו סביבנו, שהחלטנו לקבל השכלה בתחום כלשהו והתגלה שזה בכלל לא הכיוון שלנו? האם לא קרה, ששמחנו להצלחתנו להשיג משרה חלומית או להינשא לאדם הנכון וכדומה, אך כעבור תקופה התאכזבנו קשות ואז מתמודדים עם שאלה כיצד לצאת מזה או להמשיך לסבול?

 

אז איך למנוע נפילות הכואבות האלה? –

לשם כך עלינו להכיר במהות המולדת שלנו, בייעוד הנשמתי, להבין מי אני, מה הן היכולות שלי ומה עלי לפתח. נדירים האנשים שמגלים זאת לבד, אך ברוב המקרים מומלץ להיעזר במטפלת רוחנית.

עם תסתכלו על כל בחירה משמעותית בחיים דרך הפריזמה הזאת, לא יהיה שם פתח לכישלון. מה עוד, שאם עברתם אימון יסודי, תדעו לאזן בין חשיבה לרגש וכל החלטה שלכם תהיה אותנטית.

  1. "אספו מידע:

ככל שתדעו יותר על האפשרויות השונות, כך תוכלו לקבל החלטה מושכלת יותר. קראו מאמרים, דברו עם אנשים מנוסים וחקרו את הנושא לעומק". -

מי יתווכח עם זה בכלל? – כמובן, ידע זה כוח ועוזר בכל מצב!

  1. "אל תפחדו לעשות טעויות:

כולם עושים טעויות" - האומנם?

"החשוב הוא ללמוד מהן ולהמשיך הלאה. אל תתנו לפחד מכישלון לעצור אתכם מלקבל החלטות".

ובכן, מי שלא הולך בדרך התפתחות רוחנית, כנאמר לעיל, גורלו ללמוד מטעויות ואפילו ממכות קשות.

(בריאות בגיל הזהב -  אורית רובנובסקי)

לצערנו הרב, כולנו עדים וחווים בשנים אחרונות מכות קשות מאד בעולם כולו ובמיוחד בארצנו. זה מצביע על רמת התפתחות נמוכה של רוב העם, מעט אנשים ערים, מבינים מה קורה, מוכנים לקחת אחריות ולפעול. רובם לא שומעים אותם או מעדיפים לחיות עם ראש בחול, שאחרים יחליטו עבורם ולא מבינים, שלהיות תמים או לא מפותח בימינו זה שווה ערך לפשע, כי כולנו בסירה אחת ובה יש חור הולך וגדל.

 

יש לכם עוד שאלות לטיפול גוף ונפש, אורית רובנובסקי? כנסו!

054-6814586   

דברו איתנו ב whatsapp   
רוצים עוד פרטים? כנסו!

 

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים