חיפוש

 

 
לדף הבית >>     לוסי רבין, נטורופתיה - תזונה טבעית, אשדוד >>

מהם הסגולות של צמחי המרפא

 

כיצד פועלים צמחי המרפא ומהם סגולותיהם? על כך בטור הבא...

 

רפואת הצמחים היא הרפואה העתיקה ביותר.

היא התפתחה בתרבויות שונות באופן בלתי תלוי. הצמחים הגיעו לכדור הארץ לפני האדם.

 כדור הארץ היא מכוסה ביערות, ובצמחיה מסוגים שונים, ובני האדם למדו להעריך את סגולות המרפא של הצמחים, ולהשתמש בהם כדי לשמור על בריאותם וכדי לטפל בחוליים ומכאוביהם.

כיצד פועלים צמחי המרפא?

המחשבה המערבית האנליטית רואה בצמח מעבדה משוכללת ביותר.

 הצמח, שמנצל את אנרגית השמש באופן ישיר, מייצר אין ספור מרכיבים. הצמח מייצר את כל המרכיבים לתועלתו

חלק מהמרכיבים משמשים עבורו מקור אנרגיה, אחרים הם אנזימים שונים הדרושים לקיום התהליכים הכימיים והפיזיולוגיים השונים, ומרכיבים רבים מהווים את ההגנה של הצמח, ומאפשרים לו לשרוד בעולם של מיקרואורגניזמים ובעלי חיים הרואים בו מזון.

מצויים בצמח קבוצות של חומרי טבע שונים, כגון, פלבנואידים, קומרינים, חומצות שונות, טרפנים,ספונינים, אלקלואידים,רזינים, שמנים נדיפים, ועוד, והם אחראים לפעילות הפיזיולוגית של הצמח. הם משפיעים על מערכות שונות בגופנו, ופועלים לפי מנגנונים שונים

        סגולות צמחי מרפא, או השימוש בצמחים למטרות רפואיות, הן חלק מערכת הרפואה המסורתית בשוני מסוגיה המתרחש בעולם המערבי המודרני. (שימוש בתרופות)

רבים מאמינים בסגולות הרפואיות של צמחים ומשתמשים בהם לטיפול במגוון בעיות בריאותיות. למרות שישנם צמחים שהוכח מדעית שהם יכולים לסייע בטיפול בחלק מהמחלות והתסמין, יש לשים לב שאין להם תפקיד של תחליף לרפואה המודרנית ולפני שמתחילים לשימוש בצמחים כחלק מתוך תוכנית טיפולית, יש להיות מודעים לאפשריות שונות  הידועות ולהיות על קשר עם מקצוענים

לפני שאתם משתמשים בצמחי מרפא, תמיד יש להיות בטוחים שאתם מבינים את הסימפטומים והבעיות הבריאותיות שאתם מנסים לטפל בהם, ושאתם מתמקדים במטרות הרפואיות הנכונות. בנוסף, תמיד יש להיות מודעים לאפשריות של תופעות לוואי או אינטראקציות עם תרופות אחרות שאתם עשויים לקחת.

רשימה קצרה של צמחים שנמצאים בשימוש המסורתי:

  1. קמומיל - משמש להקלה על בעיות של שיניים וחניכיים, תסמינים מטרידים בעיכול לדוגמה גזים, נפיחות, כאב עד בעיות עיכול כמו מעיר רגיש/רגיז.
  2. כוסברה - יש לה סגולות משכרות ומרגיעות, והיא נמצאת בשימוש בעיקר להרגעת העצבים.
  3. ציפורן - נחשבת לצמח מרפא/תבלין מועיל מאוד. הציפורן מכיל כמות גבוהה של מנגן, החיובי לבריאות תקינה של הגוף. המנגן מעורב בתהליכים שונים בבריאות המוח, הזיכרון, עצמות, חילוף חומרים ומערכת חיסון.
  4. אלוורה - מכילה ג’ל הנחשב למשכר ומרגיע, ונמצאת בשימוש לטיפול בכוויות ופציעות עקביות.
  5. סמבוק שחור - מכילה מספר חומרים פעילים שמשמשים להקלה על בעיות בנשימה. הוא אנטי ויראלי, מפחית ליחה ונוגד אלרגיה נהדר להתמודדות עם מחלות שפעת.
  6. אכינצאה נחשבת לאחד הצמחי המרפא המוכרים, הנחקרים והשימושיים ביותר. היא מוכרת בעיקר בריכוז רכיבים נוגדי מזהמים כגון חיידקים, פטריות. לאכינצאה יש לה יכולת אנטי דלקתית טובה ומחזקת את מערכת החיסון

שימוש בצמחים מרפא דורש הבנה והכוונה, ומומלץ להיות תחת פיקוח מקצועי .

כנטורופתית מוסמכת אני משלבת את עולם התזונה יחד עם שימוש בצמחי מרפא ותבלינים מוכרים המתאימים למטופל באופן אישי בהתאם לצרכים האישיים של הגוף/נפש של אותו מטופל

הטבע העניק לנו צמחי מרפא בעלי סגולות רפואיות, אם נשתמש בהם נכון מהן נוכל לשפר
את מצבנו הבריאותי בהווה ואף נוכל למנוע את הופעתן של מחלות בעתיד.

אז איך אפשר להתאים לכם תזונה, צמחים ותבלינים באופן אישי שתצליחו להביא את הבריאות למקום מאוזן ותרגישו מלאי אנרגיה וויטליות כדי לממש את החלומות שלכם?

אני מאמינה שלכולם מגיע לחיות טוב ולהיות בריאים, ושואפת לעזור לכמה שיותר גברים ונשים להגיע למטרות אלה.

לוסי רבין,

מאמנת הוליסטית לאורח חיים בריא,
על בסיס כלים של תזונה טבעית ושל נטורופתיה.

 


יש לכם עוד שאלות ללוסי רבין, נטורופתית ותזונה טבעית? כנסו!

058-5430092

דברו איתנו ב whatsapp   
רוצים עוד פרטים? כנסו!

 

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים