חיפוש

 

 
לדף הבית >>     סתיו כהן, דיני משפחה ונזקי גוף, אשקלון >>

מה כדאי לכם לדעת על תביעה לפירוק שיתוף

 

כותבת המאמר הינה עורכת דין המומחית בדיני משפחה ונזקי גוף. לכל אדם שבבעלותו דירה, בניין, שטח או חלקת קרקע והוא מחזיק בנכס יחד עם שותפים אחרים, ישנה אפשרות לדרוש את פירוק השיתוף ולמכור את חלקו בנכס בכל עת.  להמשך קריאה כנסו...

 

זכות זו לפירוק שיתוף במקרקעין היא זכות יסוד המעוגנת בחוק המקרקעין בישראל. היא ניתנת לניצול בכל עת שהמעוניין בפירוק ירצה בכך, ללא קשר להתיישנות או לדרישת נימוקים מסוימים. לכן אם זוג מחזיק בדירה משותפת ומחליט להתגרש, ניתן בקלות ובמהירות לפרק את השותפות על ידי מכירת חלקו של שותף אחד לשני, או מכירת הנכס כולו לצד שלישי, כאשר את תמורת המכירה מחלקים באופן שווה. במקרים בהם לא מגיעים להסכמה, מוגשת תביעה לפירוק שיתוף על ידי עורכי דין מקצועיים המתמחים בתחום. משרד עורכי הדין וגישור של סתיו כהן מייצג לקוחות רבים באופן מקצועי בתיקי פירוק שיתוף, כחלק מהסכמי גירושין ועוד.

מה קורה אם צד אחד מסרב לביצוע תביעה לפירוק שיתוף?

מדינת ישראל רואה בזכות יסוד זו כלי לקידום שוק הנדל"ן בישראל באופן שימנע עיכובים וחילוקי דעות, ייצור מעבר חלק לשותפים הנפרדים, ויאפשר התנהגות אתית המגנה על השותפים הזכאים כדין לנכס. במקרים בהם יש חוסר הסכמה בדבר מכירת הנכס, יש להעסיק עורך דין מוסמך להגשת תביעה לפירוק שיתוף, שכן בקשה לפירוק שתסורב תיבחן בהכרח בבית המשפט. עורך הדין יכול להעביר ביעילות את טיעוני הצדדים ולפעול למיצוי כל זכויותיהם הקשורות לנכס.

תביעה לפירוק שיתוף בין בני זוג/מקרקעין/אחים

איך עובדת הגשת התביעה?

הסכמי שיתוף הקרקע נועדו לשלוט על אופן חלוקת הנכס. ההסכם מתאר את אופן ניהול הקרקע, וכן את מאפייניה המהותיים ואת הזכויות והחובות הנלוות לכך. כאשר השותפים אינם מצליחים להסכים על ההסדרים כפי שהם, או כאשר שותף אחד בוחר לפעול באופן חד צדדי כנגד שותפיו האחרים, עלולות להתפתח בעיות. כיוון שנדרשת חתימת כל שותף על הסכם המכר במקרקעין, שותף יחיד אינו יכול למכור את הנכס מיוזמתו ועליו להגיש בקשה לפירוק שיתוף במקום זאת. אם השותפים יסכימו לבקשת הפירוק, רשאי מי שרוצה למכור את חלקו בנכס לשאר השותפים או לצד שלישי לעשות כן. עם זאת, יש להגיש תביעה לפירוק שיתוף אם יש לפחות שותף אחד שמתנגד להליך הפירוק. במידה ויש צורך בפירוק השיתוף, עומדת לרשותכם עורכת הדין המיומנת סתיו כהן, אשר ברשותה ניסיון רב בתחומי דיני המקרקעין.

במידה ויש צורך בפירוק השיתוף, עומדת לרשותכם עורכת הדין המיומנת סתיו כהן, אשר ברשותה ניסיון רב.

יש לכם עוד שאלות לדיני משפחה ונזקי גוף, עו”ד סתיו כהן? כנסו!

054-7745264 stavadv@gmail.com

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים