חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות אשדוד - אשקלון והסביבה >>

החלו בהריסת בתים בקיבוץ רעים שנפגעו ב-7 באוקטובר

 

קבוצת טלאור כראדי שנבחרה לבצע את הריסת המבנים והבתים ביישובי עוטף עזה, החלה היום בהריסת בתים בשכונת ותיקים בקיבוץ רעים. נעם מרק חבר הקיבוץ: ”זה פרויקט מורכב ומשמעותי מאוד לרעים”

 

במסגרת התכנית של מנהלת תקומה לשיקום, חידוש ופיתוח חבל התקומה, החלו היום (9.7) בהריסת 8 בתים בקיבוץ רעים במימון המנהלת. הפרויקט מבוצע בשיתוף הנהלת קיבוץ רעים, אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון וחברת עמיגור, וקבוצת טלאור כראדי שנבחרה לבצע את עבודות הריסות המבנים ביישובי עוטף עזה, התחילה היום בהריסות בתים בשכונת הוותיקים ברעים. מדובר בבתים שבהם היו קרבות קשים בשבת השחורה. בהמשך ייהרסו בתים גם בשכונת הצעירים בקיבוץ.

 

נעם מרק, חבר קיבוץ רעים:  "מצד אחד רצינו כבר מזמן שיתחילו את ההריסות על מנת להגיע לשלב הבנייה מחדש אולם מצד שני הבתים שנהרסים הם בתים של חיים שלמים של משפחות. כרגע יש יותר שאלות מתשובות. לא ברור כמה זמן תימשך הבנייה, האם הכספים שהוקצו יספיקו וכו’. נקווה לטוב".

 

לצד ההריסות שמבוצעות בקיבוץ רעים, החלה השבוע קבוצת טלאור כראדי בשלב השני של הריסת בתי מגורים בקיבוץ בארי, מהם נחטפו תושבים ונרצחו. בשלב הראשון נהרסו 11 מבנים קהילתיים בקיבוץ בארי, ביניהם המתפרה המיתולוגית של הקיבוץ אותה ניהלה במשך 30 שנה חברת הקיבוץ תמי סוכמן ז"ל שנרצחה באכזריות ב-7 באוקטובר, חדר האוכל הישן, הגלריה וחנות הקיבוץ.

 

מנהל מערך דיור ותשתיות במנהלת תקומה, אביאל פנסאפורקאר: "בהמשך להצטרפות כלל היישובים למתווה השיקום של מנהלת תקומה, פינוי ההריסות והבתים שנפגעו ביישובי החבל ב-7 באוקטובר מהווה קידום זמינות והכנת הקרקע לבניה מחדש של העוטף. פינוי ההריסות שמתחיל היום בקיבוץ רעים, הוא החלק הראשון בתכנית לשיקום ופיתוח הישוב. אנו נמשיך ללוות את רעים ויתר יישובי חבל התקומה מפתרונות הדיור הזמניים הקהילתיים, דרך קידום התכנון וביצוע העבודות בישובים ועד להשלמת תכנית הבניה מחדש והחזרה המיוחלת של התושבים הביתה".

מנכ"ל קבוצת טלאור כראדי, ליאור כראדי: "אנוו מנהלים את הפרויקט הזה ברגישות רבה יותר מפרויקט רגיל. יש לדוגמא המון רגישויות סביב הלו"ז של ביצוע ההריסות ומצידנו יש הכלה והקשבה ואם צריך לעצור ולחבק את מי שהורסים לו את הבית, זה מה שאנחנו עושים. כמו כן לצד הקפדה על ביצוע העבודות ברמה ההנדסית הטובה ביותר,  אנחנו מנהלים הכל תוך שמירה והגנה על הסביבה ואת הפסולת מהריסות הבתים אנחנו מעבירים אל מפעלי המחזור שלנו ומשם לשימוש חוזר אל תעשיית הבניין בישראל. נמשיך ללוות את הקיבוצים והיישובים עד להשלמת פרויקט ההריסות בעוטף".

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים