חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות מוניציפאליות 2018 >>

האם ביבס ושמעונוביץ הוציאו חוזה על בן סעדון?

 

אייל, תושב העיר פונה לאיציק גרפל המוכר כעורך לשעבר של מס כלי תקשורת ומבקש מעט תובנות על מערכת הבחירות הרדומה בעיר בכלל וסיעתו החדשה של שמעונוביץ בפרט. ולשאלתו של אייל ותשובתו של גרפל, כנסו...

 

האם ביבס ושמעונוביץ הוציאו חוזה על אילן?

יוני | 24/07/2018

מעט יותר מ 3 חודשים עד לבחירות, מה דעתך על מערכת הבחירות עד כה, על הסיעה החדשה של אלעד שמעונוביץ והמסתתר אחריה? תודה. אייל

 

שלום לך אייל ולכל הגולשים!

100 ימים לבחירות המוניציפליות - והנה כמה מחשבות שאני מגלגל ביני לבין עצמי מתוך איזה חשד שבמודיעין קריאת ה-game over המוקדמת תביא לאחוזי הצבעה נמוכים מבעבר. אלו התובנות הפרטיות שלי בלבד ויתכן שאני כמובן לא בכיוון.

אז ככה אני מסתובב כבר כמה ימים בעיר, בכל חלקיה הגלויים, וגורנישט. שממה. שום ריח של קלפי או פתק הצבעה לא עולה באויר. אולי רק עכשיו בשבועיים האחרונים המערכה מתחילה לנוע כמו זקנה על קלנוע. פעם - בימיה הראשונים של מודיעין, גם חצי שנה לפני הבחירות המועצה המקומית דאז הייתה הר געש מבעבע שמאיים להתפרץ.

נער הייתי וגם זקנתי, כיסיתי כעיתונאי חמש מערכות בכל הארץ, כקופיקיירטר נטלתי חלק בעוד שלוש, ופייר, אני לא זוכר כזו דממת קמפיינים, ותרדמת אילן ופלגל.

ביבס שיתמודד לפי המדגמים מול חיים, ״הרג״ את הבחירות האלה עם שתי קדנציות איכותיות ופרודוקטיביות שהשאלה היחידה לגביהן היא האם היו מצוינות או ״רק״ טובות מאוד.

נכון, יש למודיעין עדיין כמה וכמה באגים מובנים לפתור (מבחינתי במיוחד בנושא התחבורה הציבורית ונושא פתיחת עסקים בשבת) אבל נדמה שבקדנציה השלישית והאחרונה שלו (בוודאות) ביבס יסתום את כל החורים ככל שיהיה בידיו.

אולי לשם כך נולד התרגיל הפוליטי המבריק (והכוחני יש לומר), שהוליד סיעת לווין לרשימה של ראש העיר - מפלגת ״בנים ממשיכים״ בהובלת אלעד שמעונוביץ׳. כמובן שהוא קרא לה בשם הרבה יותר מוצלח.

זר לו היה נקלע למודיעין והיה קורא את המניפסט של שמעונוביץ׳ שממנו משתמע למה (לכאורה) הוא מקים סיעה ״צעירים״ עצמאית, היה טועה לחשוב שבסיעה של ביבס, שמעונוביץ׳ התייסר, סבל, לא מצא את עצמו ולא הגשים את האג׳נדות שלו בכל הקשור בטיפול בצעירים. לכן על פניו נצרך להתנתק מחללית האם ולהגשים מה שביבס כנראה לא יכול לקיים.

בפועל שמעונוביץ עשה עבודה מצוינת בסקציית הצעירים, בחירות מלאה, כך שהתמונה הרבה פחות דרמטית אבל בהחלט מרתקת ויש בה לא מעט משחק באש עבור סיעת השלטון.

לתחושתי ביבס ושמעונוביץ החליטו להוציא ״חוזה״ על אילן בן סעדון, הציבו יעד של תשעה עד עשרה מנדטים יחד, שתביא לקואליציה בשעתיים ועשרים שנית. השאלה היא האם הרשימה של שמעונוביץ לא תגזול קולות מזו של אותה חללית האם לפי חוק הכלים השלובים.

הפיצול המלאכותי במחנה ביבס, בא כמובן לפגוע בפוטנציאל ההצבעה של הצעירים בעיר לרשימה של בן סעדון (שבעבר גרפה אליה כמות יפה של מצביעים בני עשרה וצעירים לשורותיה) וכתוצאה מכך להחליש משמעותית את כוח המיקוח של בן סעדון במו״מ הקואליציוני על הסגנות. בן סעדון שהןא איש של אנשים ואהוד מאוד על תושביה הצעירים של מודיעין כמו שמעונוביץ, צפוי לקרב עקשני ומאוד לא פשוט. אם ישמור על כוחו ויכניס גם מנדט חמישי זה יהיה הישג ענק.

בכל מקרה לרשימת המתמודדים על שתי משרות הסגנים בשכר (אתננים פוליטיים לכל דבר לטעמי) רוצה ביבס לצרף את שמעונוביץ כמועמד לגיטימי לצד מויש לוי, עמיעד טאוב ובן סעדון. מארבעתם ייצאו שניים סגנים, אולי שוב ברוטציה כזו ואחרת בכפוף לחלוקת המנדטים. הצטרפותו של עמיחי זליג למויש לוי השבוע (ציוות מצוין) אמורה ליצור כוח בלימה לגידול הצפוי ברשימה הדתית לאומית אותה יוביל לראשונה עמיעד טאוב. לגבי שחר מי און - אני בספק אם ״יש עתיד״ תצליח להתרומם מעבר למנדט היחיד שיש לה כעת.

כך או כך, יתכן כאמור כי המלחמה הכי גדולה של מערכת הבחירות הזו תהיה בחוסר העניין של התושבים בסוגיה הרת הגורל מי יהיו בוועדת קישוט של ביבס הפעם.

אני מרשה לעצמי לפרסם כאן לראשונה את הסוד הכמוס שמי שקובע בעצם איך העיר הזו תתנהל הם לא ממש חברי המועצה אלא ביבס והפירמידה המקצועית שלו, בלי להעליב את מי שיישבו של בתחילת נובמבר ליד שולחן המועצה ומבלי חלילה לקחת ממסירותם ותרומתם לעיצוב פני העיר.

את ביבס ושמענוביץ שרקחו מניפולציית בחירות למהדרין צריכה להדאיג השאלה למה ללכת להצביע כשידוע מי יהיה ראש העיר, מי ירים את הקרן ומי ינגח לשער. אחןז הצבעה נמוך יהיה לרועץ לשניהם.

מקווה שתוך שבועיים שלושה נתחיל להרגיש יותר שיש כאן בחירות. קצת אקשן בצנרת עוד לא הזיק לאף אחד. ולא - אני לא מתגעגע לימי הבלוגר של בחירות 2008.
התמונה של ‏‎Itzik Grapel‎‏.

 

יש לכם עוד שאלות לאיציק גרפל - זווית אישית? כנסו!

 

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים