חיפוש

 

 
לדף הבית >>     כלכלה עסקים וקריירה >>

קבלות ידניות או ממחושבות - זאת השאלה!

 

עצמאים? תוהים אם עדיף להוציא ללקוחות קבלות ידניות או ממוחשבות? ומדוע? תשובות לשאלות חשוובת אלו תוכלו למצוא בכתבה הבאה!

 

 

מה לדעתך עדיף קבלות ידניות או ממוחשבות? ומדוע? אני עסק פטור שמסיים פנקס קבלות בערך אחת לחודשיים-שלושה...

 

שאלה מענינת - מאד תלויה באופי העבודה שלך, וגם קצת בך:
ראשית - הקבלה שאתה נותן היא עוד "כרטיס ביקור". חשוב שיראה טוב, ותשקף את המידע הבסיסי שלך ושל העסק. אפשרי מבית דפוס ובממוחשבות: שם, לוגו/סלוגן, מספר עוסק, תחום עיסוק, טלפון, מייל. [על פי חוק אתה חייב זיהוי על המסמך, אבל את זה אפשר לפתור בחותמת, רצוי להמנע מפנקס קנוי בחנות לצרכי משרד. וגם קבלות ידניות מחייבות ניהול פנקס תקבולים ותשלומים במקביל]. הבחירה בין ממוחשב למודפס/ידני תלוי באופי העבודה שלך - וגם קצת באופי שלך. אם אתה עובד מול אנשים פרטיים, רוצה "לתקתק" קבלה ידנית, עובד בסכומים קטנים יחסית, אולי עובד מול לקוחות מבוגרים שאוהבים נייר ביד ולא הודעה במייל, אולי לא אוהב מיחשוב, זה בסדר גמור. אני לא מצפה לקבל מנותן שרות קטן קבלה ממוחשבת. אבל בעצם... קבלה ממוחשבת אתה מתקתק בסלולרי ושולח ללקוח במייל/טלפון, עם כרטיס ביקור דיגיטלי. אולי זה נותן לך קצת יתרון של רושם...?
ואם אתה עובד מול ציבור צעיר יותר, ממוחשב יותר, סכומים גדולים יותר, עבודה יותר ממוחשבת, אולי קבלות ממוחשבות הן נדרשות ומצופות..? 
יתרונות נוספים בממוחשבות, א) אין בלאגן בספרור/רצף, ועונה על דרישות ניהול "תקין" ב) יש מעקב אחרי לקוחות חוזרים ג) יש סיכום בכל עת, ומעקב אחרי גובה ההכנסה... ד) מצמצם טעויות. ה) קריא ו) ירוק ז)משלוח למייל ביחד עם כרטיס ביקור אינטרנטי (פרסום..) ח) קל לסכם לסיכום שנתי, לעצמך או למייצג ט) גיבוי נתונים אינטרנטי י) מעבר קל וחסכוני לעוסק מורשה, כאשר תעבור את התקרה! ואם כבר אתה עובד בממוחשבות, מרבית התוכנות מאפשרות ניהול הוצאות גם, ללא תוספת מחיר. כיום ברור שהנהלת חשבונות עצמאית היא מורכבת וחובה להכיר את החוקים (לא כל הוצאה היא מוכרת לעסק, אבל על כך בכתבה אחרת, וגם באתר שלנו). אנחנו במשרד עובדים עם מערכת משולבת: הלקוח משתמש במערך הכנסות ממוחשב, אפילו כולל סליקה, וגם מעלה את ההוצאות לתוכנה, אבל מנהלת חשבונות עושה עליו בקרה שוטפת. העוסק רואה הכל בשקיפות ועוקב ומעורב #מאד חשוב בעינינו# אבל יש ליווי מקצועי, אפילו (במיוחד?) לעוסקים פטורים. 
ויתרונות בידניות, בעיקר: נגיש וזמין ופיזי.

אז אחרי שכתבתי, אני מעדיפה ממוחשבות (-: אבל באמת ש מה שעובד לך זה סבבה .

מקוה שנתתי לך כמה נקודות להבהרה לעצמך,

בברכה,
שולמית נוי 08-9150505

משרד רו"ח חן נוי

 

יש לכם עוד שאלות לשולמית נוי החזרי מס הכנסה? כנסו!

 f    הפייסבוק שלי -    05226505456

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים