חיפוש

 

 
לדף הבית >>     מכתבים למערכת >>

אני קורא: די להקפות האורתודוכסיות

 

אנו חברי סיעת מודיעין חופשית דורשים להפסיק את בזבוז כספי הציבור, ולבטל את ההקפות האורתודוקסיות בהפרדה שבחסות העירייה, שמתקיימות בכל שנה ברחבת היכל התרבות, ובלב רעות.

 

לכבוד  חיים ביבס, ראש העיר

מודיעין-מכבים-רעות

 

א.נ,                  

הנדון: בזבוז כספי הציבור על ההקפות האורתודוקסיות בהפרדה שבחסות העירייה

  1. נקדים ונאמר שאנו חברי סיעת מודיעין חופשית דורשים להפסיק את בזבוז כספי הציבור, ולבטל את ההקפות האורתודוקסיות בהפרדה שבחסות העירייה, שמתקיימות בכל שנה ברחבת היכל התרבות, ובלב רעות.
  2. כפי שהיה בשנים האחרונות, גם בשבוע שעבר (בהקפות האורתודוקסיות השניות) היינו עדים למחזה מביש ומבזה של הפרדה ע"י מחיצות בין גברים לנשים (מצ"ב צילום), וזאת למרות (ואולי דווקא בגלל) פניות חוזרות ונישנות אליך בשנים קודמות, שההקפות השניות העירוניות בחסות עיריית מודיעין-מכבים-רעות יתקיימו במתכונת ליברלית-פלורליסטית שתתאים לכלל תושבי העיר – הציבור החופשי, המסורתי, הרפומי, הקונסרבטיבי והאורתודוקסי.
  3. בשבוע שעבר, ביקרתי בשני המקומות שבהם התקיימו הקפות אורתודוקסיות שאורגנו ומומנו מתקציב העירייה (בפרסום העירייה כתוב "הקפות שניות עירוניות"): ברחבת היכל התרבות, ובלב רעות.
  4. ברחבת היכל התרבות הוקמו מחיצות שהפרידו בן גברים ונשים – ליתר דיוק כמה עשרות

נערות דתיות שרקדו ביניהן, זמר אורתודוקסי שר באזור מעגל הגברים שנשאו ספרי תורה.

  1. לא ראיתי באירוע תושבים מהציבור החופשי-חילוני.

האירוע הזה כולו היה בציביון וכנראה עבור הציבור האורתודוקסי בלבד.

  1. לאחר דקות אחדות של שיטוט ברחבת היכל התרבות, נסעתי ללב רעות והגעתי בערך בשעה 22:15, בעת שאתה נשאת נאום חוצב להבות, מתובל בדברי תורה וציטוטים מהתפילות,

שהלהיבו כ- 20 צעירים דתיים שהיו במעגל הרוקדים, והריעו לדברי התורה שלך, על תקן של לכאורה "להקת מעודדות". על הבמה עמד זמר אורתודוקסי.  

 

  1. אין ספק שאתה ידען גדול בתורה ובציטוט פסוקי הלכה בהתאמה לסוג האירוע.
  2. גם ברעות, מישהו החליט שצריך להקים מחיצות בין הגברים לנשים, בכדי "למנוע את הפריצות ואת חילול הקודש"... (ציטוט שלי).
  3. העירייה הייתה חייבת להיות יותר סובלנית ולהשתחרר מהדרת הזמרות, ומ"הפגיעה ברגשות האורתודוקסים", ולהביא לאירועים האלו זמרות שתשמחנה את הציבור הרחב, לא פחות מאשר הזמרים, ולהפסיק את הפגיעה בתדמיתה, בתרבותה ובערכיה של מודיעין-מכבים-רעות כעיר חופשית-חילונית.
  4. זהו בזבוז של כספי הציבור על אירועים מיותרים (במיוחד ברעות) שבלאו הכי התקיימו בערב החג ובמוצאי החג בבתי הכנסת בעיר, בהשתתפות הקהילות האורתודוקסיות בעיר.
  1. אנו חברי סיעת מודיעין חופשית חוששים שהאירועים האלו, בחסות העירייה, הם המשכה של הקצנה דתית בעיר מודיעין-מכבים-רעות שהיא עיר חופשית ופלורליסטית, וזה מה שקורה לדוגמה במערכת החינוך הממלכתי הרגיל – הדתה שהולכת ומקצינה בתכנים הנלמדים במערכת החינוך הממלכתי.

לאור האמור לעיל, אנו דורשים לבטל לחלוטין את ההקפות האורתודוקסיות למהדרין שבחסות העירייה, ולהשקיע את התקציבים באירועים לכלל התושבים בשבתות, בשיפור איכות החיים של האזרחים הוותיקים בעיר, ובתחבורה עירונית והסעות בשבתות.

 

בברכה,

אבי אלבז  

חבר מועצת העיר   מודיעין-מכבים-רעות

  יו"ר האופוזיציה  יו"ר וועדת ביקורת                 

יו"ר סיעת מודיעין חופשית      

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים