מרכז הגישור העירוני באשדוד כמודל
סגנית נשיאת ביהמ”ש השלום באשדוד השופטת ענת אלפסי ואחראית גישור ומהו”ת במחוז דרום, זימנה ללשכתה את הנהלת הרווחה ואת מנהל מרכז גישור ודיאלוג בקהילה- בן ציון ולוטקר, וביקשה להודות על פעילות המרכז וציינה כי מרכז הגישור העירוני הינו שותף מלא בבניית מודל ייחודי ארצי וכי יש כוונה לשכלל מודל זה.
בפגישה שנערכה בשבוע שעבר בין סגנית הנשיאה להנהלת הרווחה עלה הצורך להעמיק את שיתוף הפעולה בין הגורמים על מנת לבנות מודל ייחודי וארצי שייתן מענה רחב בסוגיות יישוב סכסוכים. כאמור, מחלוקות וסכסוכים היו תמיד מנת חלקה של החברה האנושית. כך בסכסוכי משפחה ומחלוקת על הירושה, דיני מזונות והסכמי גירושין, כך ביחסי עבודה וסכסוכי שכנים, דיני ממונות וסכסוכים עסקיים, וכך בענייני צרכנות ומעמדו של האזרח מול הממסד.שפת הגישור מאפשרת שיח ישיר בין הצדדים המסוכסכים, באמצעות סיוע של מגשרים מקצועיים, באווירה נעימה ושיח מכבד, כאשר ההסכמות הנוצרות הינן של הצדדים, ללא הכרעה של המגשרים, דבר המחזק את תרבות ההסכמה לעומת תרבות ההכרעה ואת האחריות של הצדדים להסכם וליישומו. מדבריה של השופטת ענת אלפסי ניתן ללמוד על חשיבותו של ההליך הגישורי "בכל מקרה של סכסוך בין שכנים, דרך המלך היא תהליך גישור, אשר יש בו גם כדי לסיים את ההליך וגם כדי ליישב את הסכסוך לעומקו, באופן שיצמצם הליכים עתידיים", זאת ועוד, ציינה לשבח את זמינותו ומקצועיותו של מרכז הגישור העירוני, הראויים לכל שבח.
מנתונים שעולים מהמרכז לגישור עירוני לסיכום שנת 2024 בגישורי תביעות קטנות נוהלו מעל 100 גישורים, בסך כולל של למעלה ממיליון וחצי אלף ₪ , מתוכם אחוז מרשים של למעלה מ- 67% שהסתיימו בהסדר גישור. לא פעם, גאים לספר המגשרים במרכז, כי בסיום תהליך הגישור יוצאים הצדדים בתחושות טובות, שמחים שהסכסוך מאחוריהם, ומודים על הליך מקצועי שאפשר להם מקום לשיח מכבד, באווירה נעימה טובה ואכפתית.
מרכז הגישור הפועל תחת המחלקה לעבודה קהילתית במנהל לשירותים חברתיים, ממשיך ומזמין את התושבים לפנות אליו על מנת לקבל פתרונות לקבל פתרונות לסכסוכים בנושאים שונים ע"י צוות מקצועי ומנוסה. הגישור ניתן בשפות שונות ומותאם גם למגזר החרדי. לפרטים נוספים בטלפון: 08-8516865, 08-8516841.
ב ב ר כ ה
אדי בן חמו
דובר העירייה