חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

תערוכת צילומי שחקניות הכדורסל ממודיעין ”יפה לך עוצמתית!”

 

מועדון כדורסל עוצמה מודיעין פועל לעידוד השתתפות ילדות נערות ונשים בענף הכדורסל, באמצעות תערוכה שתעלה בקניון מודיעין וברחבי העיר, בשיתוף יועצת ראש העיר לשוויון מגדרי

 

בעונת הכדורסל 2020-21 שחקו במועדון כדורסל עוצמה מודיעין 29 קבוצות ליגה, מתוכן 9 קבוצות של "עוצמתיות".
בעונת הכדורסל 2021-22 שנפתחה זה עתה, 10 קבוצות מתוך 31 קבוצות הליגה של המועדון הן קבוצות של שחקניות כדורסל, ומתוך כ-450 שחקנים, כ-120 שחקניות ישחקו במדי עוצמה מודיעין.
ב-6 העונות האחרונות, גדל המועדון מ-2 קבוצות רב-גילאיות בלבד של שחקניות כדורסל, למעל 100 שחקניות, המהוות כ-25% מכלל השחקנים.

השחקניות במחלקת הנערות במועדון הן ילדות ונערות מכיתה ה’ ועד י"ב; ובשתי קבוצות הנשים במועדון משחקות נשים בנות 18 עד 50 - חיילות, סטודנטיות, אמהות, נשים בעלות קריירה במגוון תחומים, המהוות כולן השראה ומודל לחיקוי לשחקניות הצעירות.
את מחלקת הנערות מרכזת ברוריה הדר, שחקנית, מאמנת ומנהלת במועדון.

שחקניות כדורסל בכל רחבי העולם, מתמודדות עם דימוי גברי של משחקי כדור בכלל, ומשחק הכדורסל בפרט. גם בישראל ובמודיעין מתמודדות השחקניות עם הנושא. לאור זאת, יצאה הנהלת המועדון לפני מספר שנים בקמפיין "ברור שאני משחקת כדורסל", על מנת להעניק לבנות צעירות, כבר בבית הספר היסודי, לגיטימציה לעסוק בענף הספורט הזה, לחזק את הקשר בין בנות לבין המשחק, ולהדגים שאין סתירה בין נשיות לספורטיביות.

המועדון הקפיד לחבר בין השחקניות הצעירות לבין שחקניות ליגה בוגרות, ואלה מהוות דוגמא עבור הדור הצעיר של השחקניות, שנשים יכולות לשלב את היותן שחקניות כדורסל בקבוצות ליגה בחיי היומיום שלהן.

בעונת הכדורסל 2020-21, שהתנהלה בצל אתגרי הקורונה, הנהלת המועדון החליטה שנדרשת העצמה של ה"עוצמתיות", ולתת להן גושפנקא להמשיך ולעסוק בענף הספורט שהן כה אוהבות. לצד פעילויות גיבוש והעצמה שיזם המועדון, הוחלט על פרויקט ייחודי, המביא לקדמת הבמה את השחקניות, את הקשרים המיוחדים ביניהן, את ההתרחשות על המגרש, לפני, בזמן ואחרי המשחקים.

השחקניות קבלו מצלמות, ולאורך העונה עסקו בתיעוד שלהן ושל חברותיהן, בהקשר של משחק הכדורסל. בתום העונה נאספו אלפי תמונות. לאחר מיון מדוקדק, החליטה הנהלת המועדון להפיק תערוכה, שזכתה לשם "יפה לך עוצמתית", בה יוצגו כ-30 תצלומים נבחרים, בגודל טבעי, המציגים לראווה את האחווה הנשית באולמות ומגרשי הכדורסל בעיר מודיעין.

הדר: "חלק נכבד מהתמונות נבחר על ידי השחקניות עצמן. ביחד עם עדי מוהל, מנחת קבוצות המתמחה במגדר, ספורט ומנהיגות, עברו נציגות המחלקה סדרה של ארבעה מפגשים, בהם הן בחרו בתמונות, תוך שימת דגש על הערכים והמסרים שהשחקניות עצמן בקשו להציג לעולם מתוך הווית הכדורסל שלהן. בין הערכים שנדונו היו כח, נשיות, אגרסיביות, ספורטיביות, קבוצתיות ועוד.

"לאורך התהליך, זכינו לליווי של מספר גורמים, שזיהו את החשיבות של הפרויקט שלנו, וביניהם אור גרינפלד מתנועת "אנחנו הצעירים", שצמח במועדון ושיחק בו ממחלקת הנוער ועד לקבוצת הבוגרים, וליווה את התהליך; חברת המועצה לשעבר, עדי מן, שהחזיקה בתיק השוויון המגדרי והחברתי; התערוכה מתקיימת בשיתוף פעולה עם ד"ר אורנה מגר, יועצת ראש עיריית מודיעין לשוויון מגדרי; וזכינו גם לליווי של iPRO - רשת חנויות ומעבדת תיקונים למכשירים סלולרים במודיעין - שבחרו לתת חסות לכל מחלקת הנערות שלנו."

התמונות הודפסו בפורמט ענקי, ויוצגו בפני תושבי העיר מודיעין והסביבה החל מחודש אוקטובר 2021 - במבנים סגורים ובאוויר הפתוח, במיקומים מרכזיים ובמבנים עירוניים. בתחילה בקניון עזריאלי במודיעין, ובהמשך במבנים של העירייה, בשיתוף פעולה עם עיריית מודיעין. בתום התערוכה, המיצג יהפוך לתערוכה לניידת, שתוצג בפני תלמידות ותלמידים בבתי ספר ברחבי העיר.

ברוריה הדר והנהלת המועדון סבורים, שהתערוכה היא הזדמנות מצוינת לקיים שיח בנושאי נשים וספורט ונשים בכדורסל, מתוך מטרה לשנות דפוסי חשיבה מיושנים, ולהביא לשינוי בתודעה ומתן לגיטימציה לבנות ונערות לעסוק בענפי ספורט שאינם נתפסים בהכרח כ"נשיים". " אנחנו שואפים שבאמצעות התערוכה השיח יגיע לקהל גדול ככל האפשר, לחשיפה אקראית ולא מתוכננת, ודור העתיד יחשף למסר שלספורט אין גבולות מגדריים" אומרת הדר.

שמעון סלל רוה רודריגז, מנהל מועדון כדורסל עוצמה מודיעין: "אנחנו יודעים שכדורסל הוא ענף ספורט שמתאים מאד לילדות, נערות ונשים, ופועלים לכל אורך השנים כדי להדוף דעות קדומות וסטיגמות שקיימות בנושא, גם בארץ וגם בעולם. אני מאמין שהתערוכה שלנו תביא לשינוי בתפיסות בקרב תושבי העיר - בוגרים וצעירים - תוך שהיא תעצים את שחקניות הכדורסל עצמן. אחרי שנסיים את הצגת התערוכה, אנחנו שואפים להרחיב אותה בהמשך לעוד ענפי ספורט, ואף לצאת את גבולות העיר מודיעין ולהפוך את היוזמה הזאת למפעל חינוכי כלל-ארצי. אנחנו מודים מאד לכל נותני החסות שלנו, ולליווי שזכינו לקבל מטעם מרכז עצמה - המרכז לאגודות ספורט עצמאיות, שמאפשרים לנו להצמיח דורות של שחקניות וגם שחקנים, שהן.ם קודם כל א.נשים טובות.ים יותר."

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים