חיפוש

 

 
לדף הבית >>     יובל רותם, מאמן שחייה, מודיעין >>

מאמני שחייה: האם גם מבוגרים יכולים לשפר את סגנון השחייה שלהם

 

מאמני שחייה: כותב הטור הינו יובל רותם, מאמן שחייני נבחרת ישראל, מנהיג שיטת לימוד חדשנית באווירה צעירה ורעננה לכל הגילאים.”במסגרת חוג השחייה למבוגרים, ניתן ללמוד לשחות את כל סגנונות השחייה. בנוסף, חוג זה פונה גם לאנשים בעלי כישורי שחייה ברמה מתקדמת יותר אשר רוצים לשפר את רמת השחייה שלהם בכל הסגנונות, להעלות את רמת הסיבולת ולחזק את היכולת האירובית...”- להמשך קריאה - כנסו...

 

בס"ד 

קהל היעד: מבוגרים שאינם יודעים לשחות ו/או ברמת שחייה בסיסית ביותר ו/או שרוצים לשפר את סגנון השחייה שלהם ועדיין אינם מתאימים לקבוצת המאסטרס.  
•    משך שיעור 45 דקות עד כשעה.
•    מקנה לימוד שחייה ושיפור סגנון שחייה
•    שעות החוג יתקיימו בשעות הבוקר והערב.

מבוגרים רבים אינם יודעים לשחות. במסגרת חוג השחייה למבוגרים, ניתן ללמוד לשחות את כל סגנונות השחייה. בנוסף, חוג זה פונה גם לאנשים בעלי כישורי שחייה ברמה מתקדמת יותר אשר רוצים לשפר את רמת השחייה שלהם בכל הסגנונות (חתירה, חזה, גב ופרפר), להעלות את רמת הסיבולת ולחזק את היכולת האירובית

חרדת מים של מבוגרים:    
פוביה ממים יכולה להיווצר כתוצאה מטראומת ילדות והיא נמשכת לאורך חייו הבוגרים של האדם החרד. למרבה הצער לא תמיד ניתן לשחרר פחד ממים אצל פסיכולוג, בטיפול קליני, והמקום או הדרך הנכונה לטיפול בפחד זה הוא במים עצמם באמצעות "חוויה מתקנת" וניסיון חיובי שיבטל את החרדות.
רוב החוקרים בעולם תמימי דעים כי הפעילות הגופנית שהאדם המבוגר מבצע תורמת הן לאיכות חייו והן להארכת תוחלת החיים שלו. מחקרים מצאו כי פעילות גופנית מאטה תהליכי הזדקנות ומשפרת באורח ניכר את מצבו הנפשי של האדם. המחלוקת בין החוקרים נסובה באשר לסוג הפעילות המועדפת , מקצתם סבורים כי ההליכה היא הפעילות הטובה אולם רובם סבורים כי השחייה היא הפעילות הגופנית העדיפה למבוגר יותר מכל הפעילויות האחרות .
תרומת השחייה לבריאות האדם המבוגר נסובה בשני היבטים : ההיבט המוטורי – פיזיולוגי וההיבט הרגשי.
בהיבט המוטורי פיזיולוגי תכונות המים (התנגדות הגדולה פי 10 מהאויר , צפיפות המים הגדולה פי 800 מהאוויר ואיבוד המשקל בשיעור של 90% המתרחש בעת שהייה במים מיטיב באופן ניכר עם גופו של המבוגר השוחה . הדבר בא לידי ביטוי במערכות הגוף השונות:

1. מערכת הלב – ריאה
2. מחזור הדם
3. השפעה על המפרקים
4. השפעה על עמוד השדרה
5. קואורדינציה ושיווי משקל

בהיבט הרגשי, השחייה מאפשרת לירידת הלחץ הנפשי אשר האדם שרוי בו בחייו האישיים , מרפה את השרירים ויוצרת תחושה כללית של רוגע.

בברכה,
יובל רותם.

יש לכם עוד שאלות ליובל רותם - שחיה, ספורט ופנאי? כנסו!

נייד: 052-4545047

אתר: www.swim-worlds.co.il

דברו איתנו ב whatsapp   
רוצים עוד פרטים? כנסו!

 

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים