חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

אז מה אם ענאבה היה ריק

 

השבוע, העצבני מחזק את ראש העיר למרות הפארק הריק למחצה בחול המועד ו"מאשים" בכך את הקרקס שעשה ויעשה טוב לעיר ומוציא אש על מחירי עיתוני החג היקרים.    

 

החלטה נכונה

חול המועד סוכות בכניסה לפארק ענבה. אורח מירושלים מגיע ולא נותנים לו להיכנס. התושב אלי פישר שמיהר להריח אקשן וכשהוא מתואם עם הכתבת מ"הארץ", מיהר לאמץ כ"אורחיו" את המשפחה הירושלמית. לבסוף אחרי הוראה מגבוה זה עזר לו, למרות שהקשר בינו לבין האורחים הוא כמו בין ביבי וברק. אבל הרעש התקשורתי עשה את שלו, והתקרית המקומית הפכה לכותרת בעיתון הארצי.

הפארק בחול המועד אכן היה ריק למחצה וזאת בהעדרם של החרדים מכאן ושל המוני בית מודיעין משם. ריק למחצה וכל מי שהתנגד להחלטת ראש העיר לאסור כניסת תושבי חוץ מיהר להניף דגלים אדומים: "ראיתם? בשביל מה ביבס עשה את כל הבלאגן? שמיד יחזרו החרדים לפארק".

ואני אומר לכם שטויות. שטויות, כי איש לא ציפה שבשלושה ימים בהם העיר מלאה בהופעות פסטיבל הקרקס, הפארק יתמלא לו פתאום. אבל גם אם לא היה בעיר פסטיבל קרקס. אז מה? אז הפארק היה ריק למחצה. אז מה? אני בטוח שמשפחת ישראלי מעמק דותן שהגיעה למקום, שמחה למצוא שולחן פנוי ומשפחת לוי מבוכמן שמחה למצוא סירה בלי לעמוד בתור שעות.

ואני אומר לכם שהמבחן הוא לא אם הפארק היה מלא או לא. המבחן היה בכך שכל תושב העיר שרצה להגיע יכול היה למצוא לו את הפינה והצל. שכן, תושב העיר שהגיע יכול סוף סוף להרגיש בבית תרתי משמע, ולא לחשוב מה יקרה אם מישהו מהשכנים יחליט להעיר לבתו על לבושה, ומבלי שמנחה מופע זה או אחר יכנס ללחץ לפני שהוא מזמין אישה לבמה.

ליבי ליבי על כל אלה כולל אלכס וינרב שמיהר עם המצלמה לצלם את הפארק השומם. מה זה השטויות האלה? מה ציפיתם? שהפארק יהיה הומה?  תנו לזה זמן ובודאי לא כשבעיר מסתובב פסטיבל קרקס. עובדה שבסופי שבוע התושבים כן מגיעים. אז חבר’ה, נא להירגע. ההחלטה היא במקומה נקודה וכל הררי הצביעות שנשפכים יש למצוא להם מניע אחר, אהבת חרדים? בוודאי שלא. ותקנו אותי אם אני טועה.

 

שאפו לקרקס

להגיד את האמת? לא הייתי בחול המועד סוכות בעיר, ולכן גם לא יצא לי לצפות במופעי הקרקס שהתקיימו במהלך חול המועד במודיעין. אך, להזכירכם, עוד בטרם דרך כאן המעופף הראשון כבר היללתי ושיבחתי את המיזם כאחד שיכל בנקל להפוך למיתוג הנעלם, אותו מחפשים מזה שנים.

מאילת הרחוקה עקבתי אחר הכותרות ואחר השיחות בפורומים, ואם תוסיפו לכך מרתון שיחות טלפונים למקורבים הנה תבינו מדוע צדקתי. אז נכון שתמיד ימצאו כאלה שינסו לחטט כמה היו בכל הופעה בתשלום, אבל מישהו בדק כמה הגיעו לערד בפסטיבל הזמר העברי הראשון או בתיאטרון הרחוב הראשון בעכו?  נכון, שמעתי מספרים כאלה ואחרים וראש העיר אמד את החוגגים "רק" ברבבות, אבל בדיוק כמו בסיפור הקודם על פארק ענבה, פעם ראשונה אינה דוגמא לשום דבר ואם אלפי ורבבות התושבים מכאן ומבחוץ שהגיעו הפכו את העיר לשואו אחד גדול,  דיינו.

אז נכון שהפסטיבל עלה כך וכך, אז מה? אני משוכנע שהמחיר יכול אולי להיות זול יותר, אבל הרי תמיד ימצא מי שילעיז. הרי תמיד ימצא מי שיטען שהכסף יכול ללכת לחינוך ושאר ירקות.

מצידי אני משוכנע שההוצאה תשתלם בסופו של דבר, ובשנים הבאות נראה כאן נהירה של תושבים מהדרום ומהצפון. אז נכון שראש העיר צובר נקודות לקראת הבחירות. נו אז מה? מה רציתם שהעירייה תקפיא כל פעילות והוצאה רק בשל העובדה שזה חלילה מוסיף פופולאריות למישהו? הרי ביבס אינו טירון פוליטי, ולכל הדיוט ברור שבכל ציד שיעשה כל פוליטיקאי או ראש העיר יהיה בו קמצוץ של ראיה פוליטית למרחק. זה אנושי וטבעי לחלוטין. אז יאללה תרגיעו ושאפו קצת אוויר של פרגון וגאווה מודיעינית.

  

די עם גיליונות החגים

לא תמיד אבל כמה פעמים בשנה יוצא לי לברך את מי שעומד אחרי העיתון "ישראל היום". תראו, בימי חול כבר מזמן הפסקתי לקרוא עיתונים כשהכול מופיע כבר ערב קודם באתרי האינטרנט וכש"ישראל היום" משלים את החסר. יוצא מין הכלל כמובן הוא יום השישי. או אז אני מעמיס את ערימת המגזינים והמוספים של אחד העיתונים הגדולים רק כדי שביום ראשון על הבוקר חלקם הגדול הולך לפח. ובגיליון יום השישי כידוע לכם המחיר קופץ כמעט פי 3 אבל בזכות זה יש לי מאגר  מגזינים המספיק ליום כיפור ולכלל ימי המחלה והחופשה בכל השנה. אז שיהיה.

אבל מספר פעמים בשנה החבר’ה של העיתונים הארציים, מצליחים להדליק לי את הסעיף ברמות מפיקת קרינה גרעינית.  כן, אני מדבר על גיליונות ערבי החג. ריבונו של עולם, עיתון מעריב או ידיעות באמצע שבוע הינו גיליון לא דק במיוחד ובכל זאת מחירו אם איני טועה בין 4-5 שקלים (מזמן לא קניתי),  אבל ראיתם כמה דפים הכילו גיליונות ערבי חג הסוכות ושמחת תורה (וראש השנה וסוכות ושבועות גם)? מספר עמודים מועט, רבע מגיליון יום חול אבל ראו איזה פלא, המחיר כמו בשישי, כמעט 15 שקל. 15 שקל על כמה דפים בודדים שחלקם כבר פורסם יום קודם באתרי האינטרנט והשאר מתכוני חג ומסלולי טיולים.

אז הלו שם, טייקוני התקשורת כדאי שתבינו למה אתם הולכים וגוועים. לא יתכן שתמכרו 36 עמודים

ב- 15 שקל שזה חצי שקל לעמוד כולל פרסומות. לא הגזמתם קצת? אז במדיה מתוקנת הייתם מאפסנים  בחזרה את כל גיליונות ערבי החג חסרי תוכן והמיותרים לחלוטין. אבל הרי אנו לא במדינה מתוקנת אלא בארץ שפראיירים הם יושביה, שידעו לצאת לרחוב על 20 אג’ של הקוטג’ אבל על שוד עיתוני החג, עוברים לסדר היום. עובדה,  בביקורי בקיוסקים לקראת שעת צהריים של ערב החג מצאתי שהעיתונים פשוט אזלו. לא פראיירים?

דברו איתנו ב whatsapp   
רוצים עוד פרטים? כנסו!

 

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים