חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שאילתה – מדוע העירייה אינה סוגרת את מקווה

 

”המקווה ממשיך לפעול עד היום הזה ולייצר גירעונות כבדים, וזאת למרות שש”ס כבר לא שולטת במשרד הדתות, אלא שר דתות חדש וליברלי, שפועל בנחישות לשנות”, להמשך קריאה - כנסו...

 

 29 בדצמבר 2021

לכבוד

חיים ביבס, ראש העיר

מודיעין-מכבים-רעות

א.נ,            

בדו"ח מבקר העירייה לשנת 2017, המבקר התייחס להתפלגות ההכנסות בין המקוואות לשנת 2017, ובהם גם מקווה "הדרים" ברעות שבלט במיוחד עם הכנסה נמוכה מאד של כ- 4,000 ₪ לכל שנת 2017, בגלל מיעוט של טובלות במקווה.

  1. גם בשנים 2018-2020 היו ההכנסות השנתיות של מקווה "הדרים" ברעות בסכום דומה של כ- 4,000 ₪ לשנה.
  2. עפ"י דו"ח המבקר, במקווה עובדות בלנית וסייעת, ומלבד שכרן יש עלויות נוספות של חימום המים, אחזקה ושיפוץ המקום - הוצאות שמוערכות בעשרות אלפי ₪ בשנה!

דהיינו, עלויות מקווה "הדרים" הן מעל כ- 220,000 ₪ בשנה, לעומת הכנסות זעומות של כ- 4,000 ₪ בשנה.

  1. בתגובה לאמור לעיל, נאמר למבקר ש"המקווה אינו עסק כלכלי שמדובר בהכנסות ובהוצאות, אלא במצווה יקרה וחשובה, אשר היא אחת מאושיות עמודי היהדות וטהרת בנות ישראל גדול לעין ערוך, וכבר הורו לנו רבותינו שמקווה קודם לביכנ"ס, אין לסגור מקווה זה גם אם ההכנסות זעומות ודלות. סגירה כזו תגרום להפסד רוחני חמור מאד, צר לי שהביקורת מעלה זאת על דל שפתיה".
  2. הנתונים הוצגו למקבלי ההחלטות בעירייה לצורך בחינת המשך הפעלתו, אך מסיבות לא ברורות המקווה ממשיך לפעול עד היום הזה ולייצר גירעונות כבדים, וזאת למרות שש"ס כבר לא שולטת במשרד הדתות, אלא שר דתות חדש וליברלי, שפועל בנחישות לשנות

ולבטל את המונופול של המפלגות החרדיות בכל תחומי כפיית הדת, ולהחזיר את תחומי הדת לשפיות.

  1. כמו"כ, לא יעלה על הדעת שתושבי מודיעין-מכבים-רעות, ובמיוחד הציבור החופשי-חילוני, ימשיכו לממן גירעונות של המקוואות בעיר בסכום של כ- 1 מיליון ₪ בשנה, ובמיוחד לא גרעון של כ- 200,000 ₪ רק במקווה "הדרים" ברעות.
  2. אנו חברי סיעת מודיעין חופשית דורשים לסגור מיידית לפחות בשלב ראשון את מקווה "הדרים" ברעות, בכדי לחסוך ולצמצם את גירעונות המקוואות במאות אלפי ₪ בשנה.

 

לאור האמור לעיל, נבקש התייחסותך לשאלתנו:

מדוע עיריית מודיעין-מכבים-רעות לא סגרה ואינה סוגרת מיידית את מקווה "הדרים" ברעות, עפ"י המלצת מבקר העירייה מ- 2017 לבחון את המשך תפעול המקווה שמייצר גירעון שנתי של כ- 200,000 ₪ בשנה, לעומת הכנסות זעומות של כ- 4,000 ₪ בשנה?

 

נבקש להעביר אלינו ואל חברי מועצת העיר בהקדם תשובה מפורטת לשאילתה לפני ישיבת המועצה, ולא יאוחר מיום העברת מסמכי סדר היום אל חברי מועצת העיר.

 

בברכה,
אבי אלבז,

חבר מועצת העיר

מודיעין-מכבים-רעות

 יו"ר האופוזיציה

  יו"ר וועדת ביקורת    יו"ר סיעת מודיעין חופשית      

 

 

 

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים